۰

پتروناس مالزی 5.1 میلیارد دلار ضرر کرد

شرکت نفت و گاز پتروناس مالزی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به دلیل کاهش درآمد و کاهش ارزش خالص دارایی ها، متحمل ضرر و زیان شدیدی شد.
پتروناس | میز نفت
پتروناس | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت نفت و گاز پتروناس مالزی در سه ماهه دوم سال 2020 به دلیل کاهش درآمد و کاهش ارزش خالص دارایی ها، متحمل ضرر و زیان شدیدی شد.

پتروناس در بیانیه ای اعلام کرد که ضرر خالص 21 میلیارد رینگیت (حدود 5.1 میلیارد دلار آمریکا) را ثبت کرده است که در مقایسه با سال گذشته، سود پس از مالیات این شرکت 14.7 میلیارد رینگیت بوده است.

درآمد این گروه در سه ماهه دوم نیز 42 درصد کاهش یافت و به 34 میلیارد رینگیت رسید. این امر به دلیل پایین آمدن متوسط ​​قیمت تمام محصولات این شرکت و کاهش فروش به خصوص محصولات نفتی، گاز فرآوری شده و گاز طبیعی مایع رخ داده است.

برای نیمه اول سال جاری میلادی، این گروه ضرر خالص 16.5 میلیارد رینگیتی را ثبت کرد چرا که درآمد آن با 23 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 93.6 میلیارد رینگیت رسیده است.

این شرکت همچنین پیش بینی کرد که عملکرد 2020 آن به شدت تحت تأثیر پایین بودن قیمت نفت و تقاضا برای محصولات این شرکت قرار گیرد.

این گروه گفت: این صنعت در یک فضای چالش برانگیز و بی سابقه بازار که ناشی از ترکیبی از تخریب شدید تقاضا به دلیل بیماری همه گیر کووید-19 و بازار جهانی نفت است، به کار خود ادامه می دهد.

این گروه همچنین گفت که تلاش های خود را برای محافظت از درآمد خود همراه با بهینه سازی هزینه برای کاهش تأثیر منفی بر سودآوری و نقدینگی خود ادامه خواهد داد. (1 رینگیت برابر است با 0.24 دلار آمریکا)




منبع : تسنیم
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 28255
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *