برگزاری مراسم 60 سالگی اوپک به تعویق افتاد

17 شهريور 1399 ساعت 12:18

دبیرخانه اوپک تصمیم گرفت دیدار این گروه که به شصتمین سالگرد تاسیسش اختصاص داشت را به دلیل محدودیتهای مربوط به شیوع ویروس کرونا به تعویق بیاندازد.


به گزارش میز نفت ، این نشست قرار بود در سپتامبر در بغداد برگزار شود. اوپک در سال ۱۹۶۰ در جریان یک کنفرانس نفتی در عراق تاسیس شده بود. احسان عبدالجبار اسماعیل، وزیر نفت عراق در نامه ای به محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک نوشت: از این که پس از ماهها آماده سازی برای برگزاری این رویداد تاریخی، قادر به میزبانی شصتمین سالگرد تاسیس اوپک نیستم، عمیقا متاسفم.

وزیر نفت عراق تاکید کرد اکنون سلامتی و ایمنی بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد. بارکیندو در پاسخ اعلام کرد که به دنبال برگزار نشست همه اعضای اوپک در آینده ای نزدیک خواهد بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، اوپک در سپتامبر سال ۱۹۶۰ در یک کنفرانس نفتی در بغداد با حضور پنج کشور ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی و ونزوئلا تاسیس شد و پس از آن کشورهای بیشتری به این سازمان پیوستند. اوپک عامل تولید یک سوم از نفت جهان است و از سال ۲۰۱۷ برای مدیریت بازار نفت و جلوگیری از مازاد عرضه و نوسان قیمتها با روسیه و شماری دیگر از تولیدکنندگان دیگر در قالب گروه اوپک پلاس همکاری می کند.




منبع : ایسنا


کد مطلب: 28266

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/28266/برگزاری-مراسم-60-سالگی-اوپک-تعویق-افتاد

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir