۰

​درآمد 10 میلیارد دلاری دولت از گازرسانی

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت:با اجرای پروژه پویش سبز ما توانسته‌ایم در 22 استان نرخ بهره‌برداری را به 95 درصد برسانیم. موازی با این طرح، طرح بهینه‌سازی مصرف گاز نیز باید پیگیری شود که اقدامات خوبی نیز در این باره انجام شده است.
حسن منتظرتربتی | میز نفت
حسن منتظرتربتی | میز نفت
به گزارش میزنفت ، حسن منتظرتربتی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی در استان کرمانشاه گفت:‌ یکی از اقداماتی خوبی که با همکاری دولت و مجلس انجام شد تدوین بند قاف بود که این بند ناظر به گازرسانی به روستاها و شهرها و صنایع است. البته تدوین این قانون خوب یک اراده خوب نیز لازم داشت و ما جلسات زیادی را با کارشناسان و تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار کردیم تا بند قاف مفهومی و اجرایی شود بدون اینکه بار مالی به دولت تحمیل شود.

وی افزود: در سال 92 حدود 42 درصد از سوخت نیروگاه‌ها سوخت مایع بود یعنی از 62 میلیارد مترمکعب مصرف سوخت 27میلیارد مترمکعب آن مربوط به سوخت مایع و 36 مترمکعب آن را گاز تشکیل می‌داد. با اجرای بند قاف تاکنون 150 میلیارد لیتر سوخت مایع صرفه‌جویی شد و 75 میلیارد دلار ناشی از صرفه‌جویی سوخت مایع در نیروگاه‌ها منفعت نصیب کشور شود.

منتظرتربتی گفت: مجموع منافعی که از طریق گازرسانی به شهرها و روستاها نصیب دولت شد حدود 10 میلیارد دلار بود یعنی ما با هزینه‌کرد 4.5 میلیارد دلار برای گازرسانی به شهرها و روستاها 10 میلیارد دلار عایدی برای دولت به ارمغان آوردیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در حال حاضر برای گازرسانی به روستاهای در دست اجرا در استان کرمانشاه 300 میلیارد تومان بودجه تخصیص دادیم تا بهره‌مندی استان کرمانشاه از شبکه گاز ایران به مابقی استان‌ها نیز برسد.

وی افزود: با اجرای پروژه پویش سبز ما توانسته‌ایم در 22 استان نرخ بهره‌برداری را به 95 درصد برسانیم. تا کنون 900 روستا در سال جاری از شبکه گاز بهره‌مند شده‌اند که این تعداد در پایان سال به 3 هزار روستا می‌رسد. موازی با این طرح، طرح بهینه‌سازی مصرف گاز نیز باید پیگیری شود که اقدامات خوبی نیز در این باره انجام شده است.



منبع : فارس 
 
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 28268
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *