۰

روسیه به دنبال سهم خود از بازار نفت

وزیر انرژی روسیه گفت: برای روسیه و سایر کشورهای تولید کننده نفت بسیار مهم است با آغاز روند بهبود تقاضا تا سطح قبل از کرونا، هرچه زودتر سهم خود را از بازار نفت باز پس بگیرند.
الکساندر نواک | میز نفت
الکساندر نواک | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، وزیر انرژی روسیه گفت روسیه و سایر تولید کنندگان بزرگ نفت باید پس از بازگشت تقاضا به سطح عادی، سهم خود از بازار نفت را باز پس گرفته و حتی افزایش دهند.

 الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در مقاله‌ای که در نشریه داخلی وزارت نفت این کشور منتشر شد نوشت:« وقتی تقاضا روند بازگشت خود به سطح قبل از کرونا را آغاز کرد، برای روسیه و سایر کشورهای تولید کننده نفت بسیار مهم است که هرچه زودتر سهم خود را از بازار نفت بازپس بگیرند و حتی با توجه به کاهش رقابت بین تولیدکنندگان، آن را افزایش دهند».

اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان غیر اوپک طی ائتلافی با عنوان اوپک پلاس، در حال حاضر 7.7 میلیون بشکه در روز تولید خود را تا ماه دسامبر پایین آورده اند. این ائتلاف توافق کرده در پاسخ به کاهش تقاضا به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و رکود اقتصاد جهان، تولید نفت خود را کاهش دهد.

 انتظار می رود این کاهش تولید از اول ژانویه 2021 تا 5.8 میلیون بشکه در روز پایین بیاید و همین روند تا آوریل 2022 ادامه داشته باشد. تولیدکنندگان قصد دارند عرضه و تقاضا را در یک بازار بی ثبات متعادل کرده و از قیمت نفت حمایت کنند.

 روسیه و سایر تولید کنندگان بزرگ نفت طی سالهای اخیر سهم بازار خود را به تولیدکنندگان شیل آمریکا واگذار کرده اند. آمریکا در 2018 به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل شد.

 دولت روسیه با آگاهی از خسارتی که تولید پایین نفت به صنعت نفت این کشور یعنی تولیدکنندگان و بخش خدمات میادین نفتی میزند قصد دارد طرحی برای حمایت از این بخش راه اندازی کند. دولت روسیه طبق این طرح شرکت های نفتی را تشویق می کند چند هزار چاه نفتی جدید حفاری کنند، آنها را ناتمام کنار گذاشته و به محض پایان قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس در 2022، به سرعت عملیاتی کنند.

 نواک گفت شرایطی به وجود می آورد تا مجموعه ای از چاه‌های نفت ناتمام ایجاد شود.

 هدف از این طرح حمایت از صنعت خدمات میادین نفتی در روسیه است و بر خدمات مربوط به اکتشاف نفت و گاز و ساخت و نگهداری از چاههای نفتی تمرکز دارد. نواک گفت 300 هزار نفر در این صنعت در روسیه مشغول به کار هستند و نبود سرمایه‌گذاری در صنعت داخلی باعث بیکاری آنها و از دست رفتن سهم بازار روسیه به نفع شرکت‌های خارجی خواهد شد.

 انتهای پیام/23
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 28285
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *