چارتر ابرنفتکش‌ها برای نگهداری مازاد عرضه نفت

22 شهريور 1399 ساعت 11:51

بزرگترین شرکتهای بازرگانی در واکنش به مشاهده سیگنالهای توقف روند احیای تقاضا برای نفت، در حال چارتر دهها ابرنفتکش برای نگهداری نفت اضافی در دریا هستند.


به گزارش میز نفت ، منابع آگاه به بلومبرگ گفتند شرکت ترافیگورا ۱۲ ابرنفتکش کرایه کرده که می توانند مجموعا ۲۴ میلیون بشکه نفت را نگهداری کنند. طبق فهرست ثبت سفارش کارگزاران کشتی، ۱۸ ابرنفتکش دیگر هم از سوی شرکتهایی شامل گروه ویتول، شل و لوک اویل کرایه شده اند.

رویترز با اشاره به آمار رفینیتیو آیکان و منابع آگاه صنعتی گزارش داد شرکت BP هم قصد دارد یک ابرنفتکش را برای نگهداری نفت در سواحل مالزی اجاره کند. این شرکت موفق شده امسال ابرنفتکش را در پایینترین نرخ که روزانه ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلار به مدت سه ماه است، کرایه کند و از گزینه تمدید کرایه به مدت سه ماه دیگر به مبلغ ۲۲ هزار دلار در روز برخوردار است.

نرخ کرایه ابرنفتکشها به مدت شش ماه در آوریل که معامله گران در واکنش به ریزش قیمتها و سقوط تقاضا به کرایه کشتیها برای نگهداری نفت بدون خریدار شتافته بودند، به ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار دلار صعود کرده بود و بیش از یک میلیارد بشکه نفت در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم وارد مخازن نگهداری نفت شدند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، سمیر مدنی، یکی از موسسان وب سایت تنکرتِرکِر اظهار کرد: نرخ کرایه روزانه ابرنفتکشها در مدت یک هفته سه برابر شد.

تحولات مذکور با سقوط قیمت هر بشکه نفت به پایین مرز ۴۰ دلار تحت تاثیر دورنمای تیره تقاضا در بحبوحه تداوم شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان همزمان شده است. 

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تقاضای جهانی برای نفت در اوت به میزان یک میلیون بشکه در روز رشد کرد که کندترین رشد ماهانه از زمان آغاز بهبود تقاضا پس از وضعیت قرنطینه مقابله با ویروس کرونا در ماه مه بود. همچنین در اوت برای نخستین بار روند رشد عرضه جهانی از رشد تقاضای جهانی برای نفت فراتر رفت.




منبع : ایسنا


کد مطلب: 28311

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/28311/چارتر-ابرنفتکش-ها-نگهداری-مازاد-عرضه-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir