۰

فروش 8.6 میلیون تن فرآورده نفتی در بورس

مدیرعامل بورس انرژی در مورد فروش سهمیه سوخت مرزنشینان گفت: طبق توافق بین وزارت نفت و وزارت کشور از ابتدای امسال تا سقف 37.5 میلیون لیتر در ماه سهمیه سوخت گازوئیل در بورس به نفع صندوق مرزنشینان به فروش می‌رسد.
بورس | میز نفت
بورس | میز نفت
به گزارش میزنفت ، سیدعلی حسینی در مورد گفته معاون وزیر تعاون مبنی بر اینکه قرار بر این است، سهمیه سوخت مرزنشینان در بورس انرژی ارائه شود، گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین وزارت نفت و وزارت کشور بسته شده است، از ابتدای امسال با همکاری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تا سقف 37.5 میلیون لیتر گازوئیل در ماه از طریق بورس انرژی به فروش می‌رسد و منابع حاصل از این فروش را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای واریز به حساب تعاونی‌های مرزنشین داده می‌شود.

وی گفت: این فروش سهمیه سوخت به نفع مرزنشینان از اول سال اجرا می‌شود، در صحبتی که با آقای صادق‌آبادی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی داشتم، گفته شد سهمیه مرزنشینان به صورت تجمیعی از طریق بورس انرژی به فروش می‌رسد و منابع حاصل از آن جهت واریز به حساب شرکت‌های تعاونی مرزنشین به حساب سازمان هدفمندی واریز می‌شود.

مدیرعامل بورس انرژی گفت:‌حجم فروش گازوئیل به نفع مرزنشینان هر ماه تا سقف 37.5 میلیون لیتر است، بنابراین محموله جداگانه عرضه نمی‌شود، بلکه به طور عمومی گازوئیل و بنزینی که در بورس انرژی عرضه و به فروش می‌رسد، از گازوئیل به فروش رفته سهم مرزنشینان را جدا کرده و به حساب تعاونی‌های مرزنشینی واریز می‌شود.

به گفته حسینی همه این گازوئیل‌ها صادراتی است و این کار دو فایده دارد، هم اینکه گازوئیل قاچاق نمی‌شود و هم نرخ شکنی صورت نگیرد، بلکه یک مرجع این حامل انرژی را در بورس انرژی به بالاترین قیمت به فروش می‌رساند.

وی گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گازوئیل را به نفع مرزنشینان در بورس انرژی به فروش می‌رساند و مزیتش این است که از نرخ شکنی جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل بورس انرژی همچنین گفت: عملکرد 6 ماهه بورس انرژی نشان می‌دهد، از ابتدای سال تاکنون 8.6 میلیون تن فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی به فروش رسیده که از این رقم 7.6 میلیون تن فرآورده با هدف صادرات به فروش رسیده و تنها یک میلیون تن آن برای مصارف داخلی در بورس انرژی به فروش رسیده است که این رقم نسبت به سال گذشته هم رشد داشته است.



منبع : فارس 
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب: 28327
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *