۰

مشوق مالی برای چهار پالایشگاه

دولت استرالیا روز دوشنبه ۲.۳ میلیارد دلار استرالیا معادل ۱.۶۷ میلیارد دلار آمریکا مشوق مالی در مدت ۱۰ سال برای ادامه فعالیت چهار پالایشگاه نفت این کشور پیشنهاد کرد.
پالایشگاه | میز نفت
پالایشگاه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، پالایشگاههای نفت استرالیا از فروپاشی تقاضا برای سوخت که ناشی از شیوع ویروس کروناست، آسیب دیده و ضرر مالی متحمل شده اند و می گویند این وضعیت آینده تاسیسات آنها را به خطر می اندازد زیرا در برابر پالایشگاههای بسیار بزرگتر در آسیا رقابت دارند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد دولت با وجود تهدید برای ماندگاری این صنعت، از ظرفیت پالایش داخلی حمایت می کند.

دولت استرالیا برای تقویت امنیت سوخت در آینده نزدیک، ۲۱۱ میلیون دلار استرالیا را در بودجه آینده برای افزایش ظرفیت مخازن نگهداری دیزل لحاظ خواهد کرد. دیزل برای فعالیت مزارع، معادن و پشتیبانی نیرو سوخت بسیار حیاتی به شمار می رود.

دولت استرالیا اعلام کرد با صنعت پالایش نفت برای طراحی سیستم پرداخت پول تولید پالایشگاهی به عنوان مشوقی برای باز نگه داشتن چهار پالایشگاه نفت همکاری خواهد کرد. این مشوق مالی در مدت ۱۰ سال حدود ۲.۳ میلیارد دلار استرالیا ارزش خواهد داشت.

چهار پالایشگاه متعلق به شرکتهای BP، اکسون موبل، ویوا انرژی گروپ و آمپول از این پیشنهاد استقبال کرده اما هیچ تعهدی برای باز نگه داشتن پالایشگاههایشان ندادند.

اسکات ویات، مدیرعامل شرکت ویوا به رویترز گفت: بخش پالایش در شرایط حساسی قرار گرفته و برای حفظ فعالیت و سرمایه گذاری به اعتماد بلندمدت نیاز دارد و تصور می کنم این بسته برای دست یافتن به چنین امری راه طولانی در پیش دارد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای BP و آمپول اعلام کردند باید جزییات این بسته را مشاهده کنند تا تاثیر آن روی کسب و کارشان را ارزیابی کنند.




منبع : ایسنا
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 28338
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *