۰

امارات زیر ذره بین آژانس بین المللی انرژی

آژانس بین المللی انرژی (IEA) اعلام کرد: امارات متحده عربی تعهداتش به سهمیه کاهش تولید اوپک پلاس را تقریبا به طور کامل نادیده گرفته و تولیدش را افزایش بیشتری داده است.
آژانس بین المللی انرژی | میز نفت
آژانس بین المللی انرژی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، نقض توافق کاهش تولید عامل فزاینده شکاف در درون اتحاد اوپک پلاس است که به منظور حمایت از ثبات بازار نفت در برابر پیامدهای شیوع ویروس کرونا، عرضه نفت را به صورت داوطلبانه محدود کرده است. کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس پنج شنبه هفته جاری برای مذاکره درباره وضعیت بازار دیدار خواهد کرد.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد امارات متحده عربی در اوت تنها ۱۰ درصد از کاهش تولیدی که با آن توافق کرده بود را به اجرا گذاشت و تولیدش را به میزان ۲۴۰ هزار بشکه در روز افزایش داد و به ۳.۱۱ میلیون بشکه در روز رساند که ۵۲۰ هزار بشکه در روز بالاتر از هدف تولید این کشور بود. این افزایش تحت تاثیر تولید بالاتر گاز طبیعی برای تامین افزایش تقاضا برای تولید برق در تابستان روی داد.

طبق آمار شرکتهای رهگیری نفتکش مانند کپلر و ورتکسا، امارات متحده عربی ۲.۷ میلیون بشکه در روز نفت صادر و ۱۱۵ هزار بشکه نفت ذخیره کرد. بعلاوه ۳۷۰ هزار بشکه در روز نفت در پالایشگاههای داخلی پالایش کرد. آژانس بین المللی انرژی تولید نفت امارات متحده عربی در ژوییه را که سه میلیون بشکه در روز اعلام کرده بود مورد بازنگری قرار داد و به ۲.۸۷ میلیون بشکه در روز تصحیح کرد.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی اعلام کرده این کشور در اوت ۲.۶۹۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است. شرکت دولتی ادنوک هم اعلام کرد تولیدش در اکتبر را برای جبران مازاد تولید اخیر کاهش خواهد داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحلیلگران شرکت آر بی سی کیپتال مارکتس می گویند عربستان سعودی که بزرگترین عضو اوپک است، کشورهایی مانند عراق و نیجریه را برای عمل به سهمیه کاهش تولیدشان تحت فشار قرار داده است اما در قبال امارات که متحد نزدیک این کشور در منطقه است، رویکرد محتاطانه ای داشته است.




منبع : ایسنا
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 28357
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *