۰

عربستان تهدید کرد !

وزیر نفت عربستان سعودی طی یک جلسه آنلاین با سایر وزرای انرژی اوپک آن تعداد از اعضای اوپک را که از سهمیه تولید خود فراتر رفته بودند و در عین حال از عضویت این سازمان بهره می‌برند، محکوم کرد.
عبدالعزیز بن سلمان | میز نفت
عبدالعزیز بن سلمان | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان سعودی قول داده  شرط بندیهای بیش از حد در بازار نفت را به خاطر تأثیرگذاری در بازار به شدت تنبیه کند.

 این اظهارات بن سلمان پس از آن بیان شد که وی طی یک جلسه آنلاین با سایر وزرای انرژی اوپک در روز پنجشنبه آن تعداد از اعضای اوپک را که از سهمیه تولید خود فراتر رفته بودند و در عین حال از عضویت این سازمان بهره می‌برند، محکوم کرد.

بن سلمان با اشاره به امارات متحده عربی گفت:« استفاده از تاکتیک هایی برای تولید بیشتر و پنهان کردن عدم تبعیت از قرارداد کاهش تولید، قبلاً هم در گذشته امتحان شده و همواره شکست خورده است. این کشورها هیچ دستاوردی نخواهند داشت و به اعتبار ما آسیب می رسانند. طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، امارات متحده عربی تنها 10 درصد از کاهش تولیدی را که  متعهد شده بود، در ماه اوت اجرایی کرد.

بن سلمان گفت کسانی که در بازار نفت شرطبندی می‌کنند به شدت تنبیه خواهند شد و اضافه کرد این عدم تبعیت ها اهداف جمعی اوپک و تلاش برای متعادل کردن بازار انرژی را تضعیف کرده است.

 اعضای اوپک مثل نیجریه و عراق که فراتر از سهمیه خود تولید کرده اند، قول داده اند این مازاد تولید را طی ماه‌های آینده جبران کنند.

 هدف اولیه این سهمیه بندی افزایش قیمت نفت خام اوپک بود و اظهارات بن سلمان توانست به این افزایش قیمت کمک کند. قیمت نفت در روز پنجشنبه 2.6 درصد افزایش یافت که بالاترین رقم طی دو هفته گذشته بود.




منبع : تسنیم
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 28369
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *