۰

بدبینی اوپک به موج دوم کرونا

اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی در همین هفته دورنمای خود برای تقاضای نفت در ادامه سال جاری میلادی را تغییر دادند و حالا هر دوی این سازمان‌ها انتظار کاهش بیشتر تقاضا را نسبت به پیش بینی ماه قبل خود دارند.
اوپک | میز نفت
اوپک | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، ائتلاف اوپک پلاس عقیده دارد افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در برخی کشورها می تواند تقاضای نفت را بیش از این پایین بیاورد و روند کاهش ذخایر نفتی را متوقف کند.

 موارد ابتلا به کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی افزایش یافته، تعداد مبتلایان به این ویروس در هند از 5 میلیون نفر گذشته و موارد جدید ابتلا در برخی ایالت های آمریکا رو به افزایش است.

اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی در همین هفته دورنمای خود برای تقاضای نفت در ادامه سال جاری میلادی را تغییر دادند و حالا هر دوی این سازمان‌ها انتظار کاهش بیشتر تقاضا را نسبت به پیش بینی ماه قبل خود دارند.

 آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد تقاضای نفت در سال جاری میلادی 8.4 میلیون بشکه در روز کمتر از سال گذشته باشد و اوپک کاهش 9.5 میلیون بشکه ای را پیش بینی می کند. ماه گذشته، پیش بینی این دو گروه از کاهش تقاضای نفت به ترتیب برابر 8.1 و 9.1 میلیون بشکه در روز بود.

 شرکت ویتول، بزرگترین فروشنده نفت خام جهان، انتظار دارد ذخایر جهانی نفت طی سه ماه آینده بین 250 تا 300 میلیون بشکه در روز کاهش یابد. همه با این نظر ویتول موافق نیستند. شرکت تجارت نفت ترافیگورا عرضه بالای نفت در بازار را تا پایان سال جاری میلادی پیش بینی میکند.
 
در این بین، ائتلاف اوپک پلاس به شدت تبعیت خود از قرارداد کاهش تولید را که در آوریل به منظور متعادل کردن بازار نفت بسته شد، افزایش داده است. طبق گفته منابع اوپک، تبعیت این گروه از قرارداد کاهش تولید به 101 درصد رسیده است. عربستان سعودی کشورهایی مثل عراق و نیجریه را تهدید کرده اگر نتوانند مازاد تولید خود در ماه‌های مه و ژوئن را جبران کنند ،این کشور هم کاهش تولید خود را متوقف می‌کند.

 وزرای نفت اوپک پلاس به زودی دیدار می کنند تا در بحبوحه کاهش دوباره قیمت نفت به خاطر نگرانی فزاینده در مورد تقاضا، در مورد سطح پیروی از قرارداد کاهش تولید و زیرساخت های نفتی گفتگو کنند. عراق می تواند برنامه های این گروه را پیچیده کند چون اخیراً گزارش شده دومین تولیدکننده بزرگ اوپک قصد دارد در اولین فرصت تولید نفت خود را افزایش دهد تا درآمدهای نفتی آن تقویت شود.




منبع : تسنیم
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 28370
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *