۰

خلف وعده نفتی عراق

عراق در ۱۵ روز اول سپتامبر ۳.۲۶ میلیون بشکه در روز نفت صادر کرده است، اگر ۶۵۰ هزار بشکه در روز نفتی را که پالایشگاه های عراق مصرف می کنند هم اضافه کنیم، تولید دومین تولیدکننده بزرگ اوپک بسیار بیشتر از سهمیه آن طبق قرارداد اوپک پلاس خواهد بود.
نفت عراق | میز نفت
نفت عراق | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، عراق در ماه سپتامبر بیش از ماه گذشته میلادی نفت خام صادر کرده است که نشان می‌دهد تا تعهد به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس راه زیادی دارد.

 عراق که همواره ناقض قراردادهای کاهش تولید بوده، به شرکای خود در ائتلاف اوپک پلاس قول داده بود مازاد تولید خود در ماه های گذشته را جبران کند. با احتساب کاهش تولیدی که عراق برای ماه‌های اوت و سپتامبر قول داده بود، هدف تولید آن باید حدود 3.4 میلیون بشکه در روز باشد.

 عراق در 15 روز اول سپتامبر 3.26 میلیون بشکه در روز نفت صادر کرده است یعنی 8 درصد بالاتر از متوسط صادرات روزانه آن در ماه گذشته. اگر 650 هزار بشکه در روز نفتی را که پالایشگاه های عراق مصرف می کنند هم اضافه کنیم، تولید دومین تولیدکننده بزرگ اوپک بسیار بیشتر از سهمیه آن طبق قرارداد اوپک پلاس خواهد بود.

  پس از گذشت 60 سال از تاسیس اوپک، این گروه به همراه سایر تولیدکنندگان بزرگ دنیا سعی دارند بازار نفت را از بحران تقاضا ناشی از همه گیری ویروس کرونا بیرون بکشند. عربستان سعودی و روسیه رهبران ائتلاف اوپک پلاس،نشستی را جهت نظارت بر قرارداد کاهش تولید برگزار می کنند. عراق در اوایل ماه جاری اعلام کرده بود به زمان بیشتری برای پایین آوردن تولید خود نیاز دارد.

 عراق در ماه اوت 3.72 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد. قیمت نفت از پایان ماه اوت به خاطر نگرانی در مورد تاثیر افزایش موارد ابتلا به کرونا  بر روند بهبود تقاضا و احتمال افزایش تولید اوپک پلاس کاهش یافته است. نفت برنت در روز پنجشنبه 41.65 دلار در هر بشکه معامله شد.

اوپک با امارات متحده عربی هم به خاطر حداقل 100 هزار بشکه در روز مازاد تولید آن در ماه اوت با مشکل مواجه شده است. ولی امارات قول داده این مازاد تولید را در ماههای اکتبر و نوامبر جبران کند.

 اطلاعات ردیابی نفتکش ها می تواند میزان تولید نفت یک کشور را مشخص کند. ولی ممکن است کشورها از ذخایر خود برای صادرات استفاده کنند که شامل محدودیت های تولید نمی شود. تولید کنندگان همچنین گاهی سایر محصولات نفتی را همراه با نفت خام صادر می کنند که آمار صادرات آنها را بالا می‌برد.



منبع : تسنیم
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 28371
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *