نفت به سمت بی ارزش شدن پیش می‌رود

9 مهر 1399 ساعت 10:55

وزیر نفت نیجریه طی جلسه‌ای با سران پارلمان این کشور گفت با توجه به حرکت دنیا به سمت آینده‌ای که در آن از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده می‌شود، مشارکت نفت خام در ترکیب انرژی دنیا طی دو دهه آینده کاهش یافته و بی‌ارزش می‌شود.


 به گزارش میز نفت ، دولت فدرال نیجریه هشدار داد باید قبل از بی ارزش شدن نفت حداکثر استفاده را از این ثروت خود ببرد. سقوط ارزش نفت بر نگرانی‌های فزاینده در مورد آینده این کالای پر مصرف و پر تجارت در دنیا اضافه می‌کند.

 وزیر نفت نیجریه طی جلسه‌ای با سران پارلمان این کشور گفت با توجه به حرکت دنیا به سمت آینده‌ای که در آن از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده می‌شود، مشارکت نفت خام در ترکیب انرژی دنیا طی دو دهه آینده کاهش می‌یابد. این جلسه جهت مذاکره در مورد لایحه صنعت نفت نیجریه تشکیل شده بود که قرار است صنعت نفت این کشور را اصلاح کند ولی تهیه پیش‌نویس آن دهه ها طول کشید.

نیجریه بزرگترین تولید کننده نفت در آفریقا است ولی ثروت نفتی این کشور مشکلات بسیاری برای آن به وجود آورده است.  نیجریه دهه هاست درگیر فساد و آسیب2های محیط زیستی در صنعت نفت خود است. لایحه صنعت نفت که پارلمان نیجریه در حال حاضر در مورد آن مذاکره می کند، قرار بود اکثر مشکلات این صنعت را حل کرده و با اصلاح سیستم امتیازدهی و تقسیم تولید، پول نفت بیشتری به دست آورد.

 جدیدترین پیشرفت در این مذاکرات حاکی از آن است که نیجریه شرکت نفت دولتی خود را به بخش خصوصی واگذار می‌کند. این لایحه علاوه‌بر خصوصی کردن شرکت نفت، تغییرات جدید در سیستم امتیازدهی را اصلاح کرده و حق امتیاز استخراج نفت را از بشکه ای 35 دلار به 50 دلار افزایش می‌دهد.




منبع : تسنیم


کد مطلب: 28472

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/28472/نفت-سمت-بی-ارزش-شدن-پیش-می-رود

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir