۰

ماجرای بنزین دزدی آمریکا یه کجا رسید ؟

کشتی حامل حدود ۱۰۰ هزار بشکه بنزین که به ظن فروش به ونزوئلا توسط آمریکا مصادره شده بود، پس از موافقت یک دادگاه آمریکایی با فروش خصوصی این محموله به یک بندر آمریکایی رسید.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت بروجو فاینانس مستقر در مارشال آیلندز در ماه مه شکایتی را تنظیم و اعلام کرد شرکت سی انرژی که نفتکش آلکیموس این شرکت را کرایه کرده است، قصد داشته کشتی را به ونزوئلا بفرستد که تحت تحریمهای آمریکا قرار دارد. شرکت سی انرژی در اظهارنامه دادگاه اعلام کرده قصد ارسال این محموله به ونزوئلا را نداشته است.

واشنگتن با هدف سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا تحریمهای شدیدی را علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA وضع کرده است و به شرکتها درباره تجارت با این شرکت هشدار داده است. تحریمهای مذکور کمبود بنزین در ونزوئلا را که با کاهش شدید تولید داخلی مواجه بوده، تشدید کرده است.

شرکت ES Euroshipping که پیش از این مالک این محموله بود، تحت مالکیت ویلمر روپرتی قرار دارد که بازرگان ونزوئلایی متنفذ و دارای روابط نزدیک با مقامات دولت ونزوئلا است.

دادگاه منطقه ای منطقه جنوب تگزاس اواخر ماه گذشته فروش خصوصی این محموله به شرکت کلمار امریکاس به مبلغ ۲.۷۵ میلیون دلار را تایید کرد. تلاشهای قبلی برای مزایده این محموله و اجرای حکم فروش خصوصی تحت نظارت دادگاه ناموفق بود.

طبق آمار رفینیتیو آیکان، این کشتی اواخر روز یکشنبه به سوی پایانه ووپاک در هیوستون در حرکت بود.

بر اساس گزارش رویترز، از سوی دیگر چندین محموله بنزین که به مقصد ونزوئلا در حال حمل بوده و توسط آمریکا توقیف شده است، پس از چندین هفته تلاش برای تخلیه آنها در بنادر آمریکا، همچنان در دریا مانده اند.




منبع : ایسنا
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 28476
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *