۰

اقدام هوشمندانه نفتی ونزوئلا

شرکت نفت دولتی ونزوئلا به مشتریان خود در مورد یک قطب جدید برای انتقال کشتی به کشتی نفت جهت صادرات از مکانی به دور از سواحل خود اطلاع رسانی کرده است.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، شرکت نفت دولتی ونزوئلا به مشتریان خود در مورد یک قطب جدید برای انتقال کشتی به کشتی نفت جهت صادرات از مکانی به دور از سواحل خود اطلاع رسانی کرده است. این تغییر مکان به معنای هزینه‌های بیشتر و نظارت کمتر است.

 بیش از دو سوم صادرات نفت ونزوئلا از پایانه خوزه در ساحل شرقی این کشور صورت می‌گیرد ولی تحریم‌های آمریکا باعث شده شرکت نفت دولتی ونزوئلا از 2019 بیشتر صادرات نفت خام خود را از طریق انتقال کشتی به کشتی در ساحل غربی در نزدیکی پالایشگاه آموای انجام دهد.

 برخی مشتریانی که درجات نفت خام غرب ونزوئلا را از پالایشگاه آموا دریافت می‌کردند حالا به منطقه ای در حدود 12 مایلی شمال جزایر لوس مونجس در خلیج ونزوئلا در نزدیکی مرز دریایی با کلمبیا هدایت می‌شوند. طبق گزارش منابع آگاه و اطلاعات ردیابی کشتی‌های رفینیتیو ایکون، اولین نفتکشی که قرار است از این منطقه نفت خام دریافت کند نفتکش «کیپ بلا وی» که در حال حاضر در خارج از آبهای ونزوئلا در انتظار است.

قرار است این نفتکش یک میلیون بشکه نفت خام مری ونزوئلا را به مقصدی نامعلوم حمل کند. برخی مشتریان ونزوئلا  پیشنهاد تغییر مکان بارگیری نفت از آموای به لوس مونجس را رد کرده اند چون دورتر از سواحل ونزوئلا قرار دارد و هزینه  یدک‌کش2ها، سوخت دریایی و بازرسی‌های اجباری را افزایش می‌دهد و همچنین در نزدیکی مرز  کلمبیا قرار دارد و ممکن است باعث درگیری‌های دیپلماتیک شود.

 ولی برخی مالکان نفتکش ها که تمایلی به بارگیری نفت در آبهای ونزوئلا ندارند احتمالاً این مکان جدید را ترجیح می‌دهند تا راحت‌تر تحریم‌های آمریکا را دور بزنند. وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا که ناظر بر تحریم‌های این کشور هستند هنوز عکس العملی در این مورد نشان نداده اند.

  تحریم های آمریکا در سال جاری با هدف سرنگونی رژیم نیکلاس مادورو تشدید شده است. این تحریم‌ها صادرات نفت ونزوئلا را از ژوئن تا ماه اوت به پایین ترین رقم طی 80 سال گذشته رساند.




منبع : تسنیم
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 28485
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *