تغییرات صادرات نفت اوپک پلاس

11 مهر 1399 ساعت 10:58

ائتلاف اوپک پلاس صادرات نفت خود را در سپتامبر تا ۲۲.۸۴ میلیون بشکه در روز افزایش داد ولی همچنان به قرارداد کاهش تولید خود پایبند است.


 به گزارش میز نفت ، ائتلاف اوپک پلاس صادرات نفت خود را در سپتامبر تا 22.84 میلیون بشکه در روز افزایش داد که بیشتر از 22.11 میلیون بشکه صادر شده در ماه اوت بود ولی این گروه همچنان به قرارداد کاهش تولید خود پایبند است.

 صادرات نفت خام اوپک در ماه گذشته تا 18.2 میلیون بشکه در روز بالا رفت. اطلاعات آی اچ اس مارکت نشان می دهد اوپک در ماه اوت 17.53 میلیون بشکه در روز نفت توسط نفتکش ها صادر کرده بود.

 صادرات نفت عربستان نسبت به پایین‌ترین حد آن در ماه ژوئن که کمتر از 5 میلیون بشکه در روز بود افزایش یافته و به بالاتر از 6.25 میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم به صادرات نفت عربستان در مارس 2020 ، قبل از جنگ قیمت با روسیه و پرکردن بازار نفت نزدیک است.

 صادرات نفت عربستان در سال جاری میلادی نسبت به سال قبل ثابت بوده و حدود 6.25 میلیون بشکه در روز گزارش شده است.

صادرات نفت روسیه، متحد اصلی عربستان در ائتلاف اوپک پلاس، در ماه سپتامبر تا 3.59 میلیون بشکه در روز افزایش یافت. این رقم در ماه اوت برابر با 3.52 میلیون بشکه در روز بود.

 امارات در ماه های اوت و سپتامبر از سهمیه خود طبق قرارداد کاهش تولید فراتر رفت و صادرات نفت آن هم افزایش یافت. امارات به ترتیب 2.54 و 2.61 میلیون بشکه در روز نفت در اوت و سپتامبر صادر کرد که بسیار بیشتر از 2.1 میلیون بشکه صادر شده در ماه‌های مه و ژوئن بود.

 صادرات ونزوئلا و لیبی هم که از قرارداد کاهش تولید اوپک‌پلاس معاف هستند، در سپتامبر نسبت به ماه اوت افزایش داشت و در صورت پا برجا ماندن آتش‌بس در لیبی، تولید و صادرات نفت آن بیش از این تقویت خواهد شد.




منبع : تسنیم


کد مطلب: 28486

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/28486/تغییرات-صادرات-نفت-اوپک-پلاس

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir