۰

صادرات نفت ونزوئلا افزایش یافت

۲۴ محموله نفتی در ماه سپتامبر بنادر ونزوئلا را ترک کرده که حاوی ۶۹۰ هزار بشکه در روز نفت خام و سوخت بوده است. این مقدار بالاترین رقم ثبت شده طی ۵ ماه گذشته است.
نفت ونزوئلا | میز نفت
نفت ونزوئلا | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، اطلاعات شرکت نفت دولتی ونزوئلا و رفینیتیو ایکون نشان میدهد صادرات نفت ونزوئلا در بحبوحه فروش بیشتر به مشتریانش در ماه گذشته افزایش یافته است. مشتریان نفت ونزوئلا با هدف بهره‌گیری هرچه بیشتر از محموله‌های نفتی این کشور قبل از اعلام ممنوعیت تجارت با ونزوئلا توسط آمریکا، خرید بیشتری انجام می‌دهند.

 واشنگتن به مشتریان نفت ونزوئلا تا زمانی بین اکتبر و نوامبر فرصت داده از این کشور نفت خریداری کنند. بنابراین برخی از این کشورها آخرین محموله‌های نفتی خود را برای ترک این کشور عضو اوپک در ماه سپتامبر، برنامه ریزی کرده اند.

 در کل 24 محموله نفتی در ماه سپتامبر بنادر ونزوئلا را ترک کرده که حاوی 690 هزار بشکه در روز نفت خام و سوخت بوده است. این مقدار بالاترین رقم ثبت شده طی 5 ماه گذشته است.

بیش از 40 درصد از این محموله های نفتی راهی هند می‌شوند و سایر محموله‌ها هم به مقاصدی در آسیا و خاورمیانه می‌رسند.صادرات ونزوئلا به اروپا حدود 60 هزار بشکه در روز است.

حتی با وجود افزایش صادرات در ماه سپتامبر،متوسط صادرات نفت ونزوئلا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی 503 هزار بشکه در روز خواهد بود که کمترین رقم طی 70 سال گذشته و 11 درصد کمتر از میانگین فصل بهار است.

صادرات نفت ونزوئلا در ماه سپتامبر شامل یک محموله نفتی در یک نفتکش متعلق به خود این کشور با نام «ماکسیما گورکی» هم می‌شود که دو میلیون بشکه نفت خام سنگین را به یک مشتری ناشناخته در بندر فجیره امارات تحویل می‌دهد.





منبع : تسنیم
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 28506
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *