افت قیمت نفت با ابتلای ترامپ به کرونا

12 مهر 1399 ساعت 16:31

پس از آنکه خبر ابتلای ترامپ به کرونا منتشر شد و موجب افت شاخص دارایی های پرریسک شد، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بیش از ۴ درصدی بود.


به گزارش میز نفت ، پس از آنکه خبر ابتلای ترامپ به کرونا منتشر شد و موجب افت شاخص دارایی های پرریسک شد، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بیش از 4 درصدی بود و دومین کاهش هفتگی متوالی را پشت سر گذاشت. افزایش تولید جهانی نفت نیز ترمیم ضعیف بازارها را خنقی کرده است.

قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در این هفته برای دومین هفته متوالی شاهد کاهش بود. وضعیت بلاتکلیف ناشی از ابتلای ترامپ به کرونا سبب شده تا اشتها برای ریسک پذیری بیش از پیش کاهش یابد و به عوامل نگران کننده ای همچون وضعیت ضعیف بازار کار آمریکا و افزایش عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان بزرگ یک عامل دیگر افزوده شود.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اگین کپیتال در نیویورک گفت: «هفته سختی بوده است و اکنون خبر ابتلای رئیس جمهوری به کرونا یک شوک دیگر به بازارها وارد کرده است.» وی افزود: «همه گیری کرونا بیش از همه بازارها بر بازار نفت تاثیر گذاشته است.»

این هفته آمار قربانیان کرونا از مرز یک میلیون نفر گذشت و چندین کشور اقدام به تشدید محدودیت های اچتماعی کردند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با یگ دلار و 66 سنت معادل 4.1 درصد کاهش به 39 دلار و 27 سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته 7 درصد افت داشت. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز گذشته با یک دلار و 67 سنت معادل 4.3 درصد افت به 37 دلار و 5 سنت رسید و افت هفتگی 8 درصدی را به ثبت رساند.

بر اساس اعلام وزارت کار آمریکا روند ترمیم بازار کار این کشور در ماه سپتامبر کند شده و تعدادد فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی این کشور با 661 هزار مورد افزایش مواجه شده است. این در حالی است که در ماه اوت 1.49 میلیون شغل جدید ایجاد شده بود.




منبع : تسنیم


کد مطلب: 28507

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/28507/افت-قیمت-نفت-ابتلای-ترامپ-کرونا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir