۰

​قیمت بنزین تغییری نخواهد کرد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در طرح فعلی مجلس خانواده‌ای که یک یا چند خودرو دارد فقط از سهمیه بنزین یک خودرو استفاده می‌کند و خانواده‌ای که خودرو ندارد، مابه‌التفاوت قیمت بنزین آزاد و یارانه‌ای به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.
​قیمت بنزین تغییری نخواهد کرد
به گزارش میز نفت به نقل از فارس، مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به طرح مجلس درباره سهمیه‌بندی بنزین خانوار گفت: طرحی که هم‌اکنون در مجلس در حال پیگیری است طرح تغییر سهمیه‌بندی بنزین از خودرو به خانوار است و قرار نیست هیچ تغییر قیمتی در قیمت بنزین آزاد و یارانه‌ای اتفاق بیفتد.

وی افزود: در حال حاضر حدود نیمی از خانوارهای کشور فاقد حتی یک دستگاه خودرو هستند. در طرحی که مجلس دنبال می‌کند برای عادلانه‌تر شدن نظام توزیع به دنبال این هستیم که سهمیه بنزین را به خانوار اختصاص دهیم فارغ از اینکه خودروها داشته باشند یا نداشته باشند و یا حتی چند خودرو داشته باشند.

شریعتی اظهار داشت: در این راستا در صورت تصویب و اجرای این طرح خانواده‌ای که یک یا چند خودرو دارد از سهمیه بنزین خود استفاده می‌کند و خانواده‌ای که خودرو ندارد، مابه‌التفاوت قیمت بنزین آزاد و یارانه‌ای به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی در مجلس دهم قبل از آبان 98 در دستور کار قرار گرفته بود که راجع به تغییر سهمیه‌بندی بنزین و قیمت‌ها اقداماتی انجام دهد که بعد از اتفاقات آبان ماه مسکوت ماند.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن مجلس یازدهم ما برای تخصیص بنزین به خانوار همان طرح را مجدد پیگیری کردیم اما اصلاحاتی را در طرح قبلی انجام دادیم و در طرح حاضر هیچ تغییری در قیمت بنزین یارانه و آزاد و میزان یارانه بنزین که از آبان‌ماه دارد به حساب خانوارها واریز می‌شود رخ نخواهد داد.

شریعتی گفت: اجرای طرح فعلی مجلس باعث می‌شود که خانواده‌هایی که خودرویی ندارند و تاکنون بهره‌ای از یارانه بنزین نمی‌بردند بتوانند از یارانه بنزین بهره‌مند شوند و خانوارهایی که بیش از یک خودرو دارند فقط سهمیه بنزین یارانه‌ای یک خودرو را دریافت می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: طرح ذکر شده الان در مرحله‌ای است که اعلام وصول شده است و برای بررسی بیشتر به کمیسیون انرژی خواهد رفت و گزارش این کمیسیون نیز در این باره در صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب: 28529
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *