۰

اعتصاب نفتی نروژ پایان یافت

شرکت های نفت و مقامات اتحادیه‌ها کارگری نروژ در روز جمعه با حضور یک میانجی دولتی دیدار کردند تا به اعتصاب نفتی در بزرگترین کشور تولید کننده نفت و گاز در غرب اروپا پایان دهند.
نفت نروژ | میز نفت
نفت نروژ | میز نفت
به گزارش میز نفت ، سخنگوی مجمع نفت و گاز نروژ اعلام کرد اعتصابی که حدود 8 درصد از تولید نفت و گاز این کشور را متوقف کرده بود، پس از گفتگوهای موفقیت آمیز با میانجی‌گری دولت پایان می‌یابد.

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 به این ترتیب تولید از 6 میدان نفتی که به خاطر این اعتصاب متوقف شده بود آغاز شده و از تعطیلی 6 میدان دیگر جلوگیری می‌شود. این شش میدان نفتی روی هم حدود 130 هزار بشکه نفت خام و 43 میلیون متر مکعب گاز در روز تولید می‌کنند. با پایان این اعتصاب، از تعطیلی میدان نفتی ژوهان اسوردراپ، بزرگترین میدان نفتی نروژ با ظرفیت تولید 460 هزار بشکه در روز جلوگیری می‌شود.

 قیمت نفت پس از پایان اعتصاب در نروژ کاهش یافت. قیمت شاخص نفت برنت 1.4 درصد پایین آمد و به 42.74 دلار هر بشکه رسید. طولانی شدن این اعتصاب بر صادرات نفت خام تأثیر گذاشته و از قیمت نفت در زمانی که بازار با سقوط تقاضا ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند حمایت کرد.

 این اعتصاب نفتی همچنین تولید از سه تاسیسات گاز نروژ را هم پایین آورد. بازار گاز اروپا در آغاز فصل سرد سال شاهد کاهش عرضه بوده و صادرات گاز طبیعی مایع به خاطر افزایش قیمت آن کاهش یافته است.

 مذاکره کننده مجمع نفت و گاز نروژ پس از پایان گفتگوها گفت:« ما به یک قرارداد رسیدیم و اعتصاب دیگری در کار نخواهد بود».

 اتحادیه تجاری لدرن این خبر را تأیید کرده و رئیس این اتحادیه گفت اعتصاب پایان یافته است.

شرکت های نفت و مقامات اتحادیه‌ها در روز جمعه با حضور یک میانجی دولتی دیدار کردند تا به اعتصاب نفتی در بزرگترین کشور تولید کننده نفت و گاز در غرب اروپا پایان دهند. در این گفتگوها توافق شد شرکت‌های نفتی تسهیلاتی برای کارکنان خود که فعالیت‌هایشان از دریا به میادین نفتی بر روی خشکی منتقل شده در نظر بگیرند. دستمزد ها هم افزایش می‌یابد.

 قرارداد جدید و بلندمدت برای کارگران نفتی تا ماه آوریل سال آینده میلادی حاضر خواهد شد.

 دستمزد کارگران نفتی در نروژ در میان کشورهای اروپایی بالاتر است ولی این کارگران نسبت به استرالیا و آمریکای شمالی دستمزد کمتری دریافت می‌کنند.




منبع : تسنیم
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب: 28541
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *