ازسرگیری تولید نفت و گاز شرکت‌های آمریکایی

21 مهر 1399 ساعت 15:46

شرکت‌های انرژی آمریکا پس از عبور طوفان دلتا از منطقه گلف کاست، کارکنانشان را به محل کار برگرداندند و در حال ازسرگیری فعالیتهایشان در این منطقه هستند.


به گزارش میز نفت ، شرکت‌های شورون، رویال داچ شل و گروه بی اچ پی اعلام کردند که کارکنانشان را به سکوهای تولید در شمال خلیج مکزیکو برمی گردانند.

سخنگوی شرکت بی اچ پی اعلام کرد روند بازگشت کارکنان به سکوهای تولید شنزی و نپتون روز یکشنبه کامل شد اما ازسرگیری تولید به این بستگی خواهد شد که خطوط لوله چقدر سریع احیا شوند.

پس از عبور طوفان، چند روز طول می کشد تا تولیدکنندگان انرژی به ارزیابی خسارات وارد شده بر تاسیساتشان بپردازند و تولید فراساحلی را ازسربگیرند. شرکت‌های اداره کننده خطوط لوله نفت و گاز و تولیدکنندگان نفت در خشکی هم پیش از وقوع طوفان، فعالیتشان را متوقف کرده بودند.

طبق گزارش شرکتها به دولت آمریکا، حجم تولیدی که به دلیل وقوع طوفان دلتا تعطیل شد، به ۸.۷۹ میلیون بشکه نفت و ۸.۳۰ میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی بالغ شد.

این منطقه حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز معادل ۱۷ درصد از تولید روزانه آمریکا، نفت تولید می کند و در پنج درصد از تولید گاز طبیعی آمریکا سهم دارد.

گارد ساحلی آمریکا اعلام کرد با این حال مناطقی در لوییزیانا و بنادر لیک چارلز و کامرون همچنان تعطیل مانده اند. بنادر بومونت و پورت آرتور تگزاس شامل تاسیسات سابین پاس روز یکشنبه با محدودیتهایی گشوده شدند.

شرکت توتال در حال ازسرگیری فعالیت پالایشگاه خود به ظرفیت ۲۲۵ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز در پورت آرتور تگزاس است که در پی وقوع طوفان با قطعی برق مواجه شد.

بر اساس گزارش رویترز، طوفان دلتا روز شنبه لوییزیانا را درنوردید و اواخر همان روز به یک سیستم کم فشار در ایالت می سی سی پی تبدیل شد. صبح روز یکشنبه در جنوب کنوکس ویل تنسی بود و با سرعت ۱۶ مایل بر ساعت به سمت شمال شرق در حرکت بود.

مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرد پیش بینی می شود باقی مانده طوفان دلتا ۷.۷ تا ۱۵.۲ سانتیمتر بارندگی در بخشهایی از تنسی، منطقه آپالاچیان واقع در شمال شرق جورجیا، غرب کارولیناس و غرب ویرجینیا به همراه بیاورد.




منبع : ایسنا


کد مطلب: 28559

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/28559/ازسرگیری-تولید-نفت-گاز-شرکت-های-آمریکایی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir