گزارش آسیاتایمز از دور زدن تحریم‌ها

21 مهر 1399 ساعت 18:48

آسیا تایمز در تحلیلی به تلاش ایران برای دور زدن تحریم‌ها پرداخت.


به گزارش میز نفت به نقل از ایلنا،  ایران به دلیل سیاست فشار حداکثری ایالات متحده علیه تهران به دنبال گسترش تعاملات و همکاری خود با چین است.

اقتصاد ایران در رکود به سر می‌برد و صادرات نفت هم کاهش یافته است. روابط میان ایران و ایالات متحده آمریکا رو به زوال است و تنش میان این دو کشور رو به افزایش است.

ایران به دنبال دور زدن تحریم‌ها و استفاده از ارزی به جای دلار در تراکنش‌های خود است. اوایل سال جاری میلادی، ایران از پول دیجیتالی خود رونمایی کرد که به جهت تراکنش‌ مالی و پرهیز از نیاز به «سوئیفت»، استفاده می‌شود.

از سوی دیگر تولید و صادرات فرآورده‌های نفتی ایران هم رشد قابل توجهی داشته است و ارزش کل صادرات به بیش از ۱۳.۵ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است. 

در همین دوره زمانی، ایران به منظور خنثی‌سازی اثرات تحریم ایالات متحده، طرح‌های مختلفی جهت قطع وابستگی به نفت را اجرایی کرد. 

همکاری ایران و سوئیس در تجارت کالاهای بشردوستانه هم در حال اجرایی شدن است. این موضوع نشان‌دهنده آن است که همکاری ایران با شرکت‌های سوئیسی از دلار آمریکا عبور کرده است. این اوّلین بار است که ایران تحریم‌های ایالات متحده را با پرداخت از کانال‌‌های اروپایی دور زده است.


کد مطلب: 28566

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/28566/گزارش-آسیاتایمز-دور-زدن-تحریم-ها

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir