۰

آیا پیروزی بایدن به نفع نفت است؟

گلدمن ساکس در یک ارزیابی جدید اعلام کرد پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده آمریکا عامل صعودی برای قیمتهای نفت خواهد بود زیرا هزینه صنعت شیل را افزایش داده و احتمالا باعث افت ارزش دلار می شود.
بایدن | میز نفت
بایدن | میز نفت
به گزارش میز نفت ، تحلیلگران این بانک سرمایه گذاری آمریکایی در یادداشتی اعلام کردند ما انتظار نداریم انتخابات آتی آمریکا پیش بینیهای مثبت ما از قیمتهای نفت و گاز را تغییر دهد. اگرچه جو بایدن لحن میانه رویی در خصوص صنعت انرژی اختیار کرده است اما موانع پیش روی تولید نفت و گاز آمریکا در صورت پیروزی و به قدرت رسیدن وی افزایش پیدا خواهند کرد.

بایدن اعلام کرده که لیزینگ زمینهای فدرال برای تولید نفت و گاز را متوقف خواهد کرد و یک برنامه انرژی پاک برای افزایش سهم تجدیدپذیرها در تولید برق و اشتغالزایی دارد.

گلدمن ساکس انتظار دارد دولت بایدن در مقررات، مالیاتها، محدودیتهای متان و حفاری جدید برای صنعت نفت به طور کلی و برای تولد نفت شیل به خصوص، سخت گیری بیشتری داشته باشد.

به گفته تحلیلگران گلدمن ساکس، مقررات و مالیاتها ممکن است هزینه تولید در مناطق نفت شیل آمریکا را حداکثر پنج دلار در هر بشکه افزایش دهند.

در صورت پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات نوامبر، تاثیر انتخابات دوباره وی در بهترین حالت اندک خواهد بود زیرا توجه سرمایه گذاران از سوختهای فسیلی به سوی منابع دیگر انرژی معطوف می شود. با این حال سیاستهای حمایت کننده دولت ترامپ از صنعت نفت باقی خواهند ماند.

گلدمن ساکس ماه گذشته نسبت به نفت ابراز خوش بینی کرده و پیش بینی کرده بود بازار تا سه ماهه چهارم امسال حدود سه میلیون بشکه در روز کمبود عرضه پیدا می کند و قیمت هر بشکه نفت برنت تا پایان سال به ۴۹ دلار افزایش پیدا می کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، گلدمن ساکس در اوایل سپتامبر پیش بینی کرده بود که قیمت هر بشکه نفت برنت در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به ۶۵ دلار می رسد با این حال ممکن است سال را در قیمت پایینتر ۵۸ دلار به پایان ببرد.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در نوامبر در معاملات روز دوشنبه با یک دلار و ۱۷ سنت کاهش، در ۳۹ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای نفت برنت برای تحویل در دسامبر با یک دلار و ۱۳ سنت کاهش، در ۴۱ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه بسته شد.




منبع : ایسنا
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 28577
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *