جزئیات افزایش 25 درصدی صادرات نفت

5 آبان 1399 ساعت 7:16

بر اساس آمارهای گمرک چین، این کشور در ماه سپتامبر(شهریور) ۶۷۸ هزار و ۱۳۳ تن نفت خام از ایران وارد کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۵.۷ درصد افزایش نشان می دهد.


به گزارش میز نفت ، بر اساس آمارهای گمرک چین، این کشور در ماه سپتامبر 678 هزار و 133 تن نفت خام از ایران وارد کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 25.7 درصد افزایش نشان می دهد.

در حالی که پالایشگاه های مستقل چین واردات نفت ارزان و باکیفیت برزیل را افزایش داده اند، برزیل در ماه سپتامبر به سومین تامین کننده نفت این کشور تبدیل شد و ایران جایگاه هشتم را به خود اختصاص داد.

بنا بر اطلاعات منتشر شده توسط گمرک چین، واردات نفت از برزیل به 4.49 میلیون تن در ماه سپتامبر رسید که 2.96 میلیون تن به نسبت سال گذشته بیشتر است. برزیل در حال حاضر جای عراق را که به پنجمین تامین کننده نفت چین تبدیل شد، گرفت.

بر اساس محاسبه رویترز، واردات نفت چین از برزیل در بازه ژانویه تا سپتامبر 33.69 میلیون تن بوده است که 15.6 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر است.

شرکت دولتی پتروبراس در ماه جولای اعلام کرده بود که چین 70 درصد صادرات نفت برزیل را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی با فروش حدود 7 میلیون 800 هزار تن نفت خام در ماه سپتامبر بزرگترین صادرکننده این محصول به چین بوده است.

چین طی همین ماه، 678 هزار و 133 تن نفت از ایران وارد کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25.7 درصد افزایش را نشان می دهد.

این در حالی است که مجموع واردات نفت این کشور از ایران از ژانویه تا سپتامبر به میزان 78.4 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافت و به 2 میلیون و 875 هزار تن رسید.




منبع : تسنیم


کد مطلب: 28633

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/28633/جزئیات-افزایش-25-درصدی-صادرات-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir