اوپک و روسیه در حال بررسی کاهش بیشتر

14 آبان 1399 ساعت 9:39

منابع اوپک می‌گویند تولیدکنندگان این ائتلاف در حال بررسی گزینه‌های متعدد قبل از افزایش تولید خود هستند ولی کاهش بیشتر تولید گزینه سختی خواهد بود چون سهم بازار را در اختیار تولیدکنندگان خارج از ائتلاف اوپک پلاس قرار می دهد.


به گزارش میز نفت ، سازمان کشورهای صادر کننده نفت و روسیه در حال بررسی کاهش بیشتر تولید در ابتدای سال آینده میلادی هستند تا به تقویت بازار نفت کمک شود.

اوپک و تولیدکنندگان متحد آن به رهبری روسیه قرار است از اول ژانویه 2021، دو میلیون بشکه در روز از کاهش تولید خود کم کنند ولی تاثیر محدودیت رفت و آمد ناشی از موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا بر تقاضای انرژی، باعث شده در مورد این تصمیم خود تجدید نظر کنند.

 به گفته منابع آگاه، روسیه با کاهش بیشتر تولید در سه ماهه اول سال آینده میلادی موافق است.

 منابع اوپک می‌گویند تولیدکنندگان این ائتلاف در حال بررسی گزینه‌های متعدد قبل از افزایش تولید خود هستند ولی کاهش بیشتر تولید گزینه سختی خواهد بود چون سهم بازار را در اختیار تولیدکنندگان خارج از ائتلاف اوپک پلاس قرار می دهد. الجزایر در روز سه‌شنبه تمایل خود را به ادامه کاهش تولید فعلی اعلام کرد.

عبدالمجید عطار، وزیر انرژی الجزایر و رئیس دوره‌ای اوپک گفت طی نشست آینده اوپک ‌پلاس، ادامه کاهش تولید فعلی در نیمه اول 2021 بررسی خواهد شد.

وی گفت موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا بدین معناست که بازار نفت با یک وضعیت بسیار خطرناک روبه رو شده است.

نمایندگان شرکت های نفت روسیه و الکساندر نواک وزیر انرژی این کشور طی گفتگوهایی اعلام کردند احتمال حفظ کاهش تولید فعلی بیشتر از افزایش تولید است.

 تحلیلگران می گویند محدودیت‌های بیشتر رفت و آمد ناشی از اوج دوباره همه‌گیری ویروس کرونا مانع عملی شدن طرح اوپک و متحدانش برای افزایش تولید می‌شود.




منبع ک تسنیم


کد مطلب: 28711

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/28711/اوپک-روسیه-حال-بررسی-کاهش-بیشتر

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir