۰

واردات نفت خام چین کاهش یافت

چین، بزرگترین وارد کننده نفت خام دنیا، در ماه گذشته ۴۴.۵۶ میلیون تن نفت خام خریداری کرد که برابر با ۱۰ میلیون بشکه در روز است و ۱۲.۲ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.
نفت چین | میز نفت
نفت چین | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، واردات نفت خام چین 12.2 درصد در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل کاهش یافت چون پالایشگاه‌های این کشور پس از ماه‌ها خرید سراسیمه که ذخایر آنها را به بالاترین سطح رسانده بود، این روند را متوقف کردند و سهمیه خرید نفت پالایشگاه‌های مستقل هم پایان یافته است.

چین، بزرگترین وارد کننده نفت خام دنیا، در ماه گذشته 44.56 میلیون تن نفت خام خریداری کرد که برابر با 10 میلیون بشکه در روز است.

این کشور 11.8 میلیون بشکه در روز در سپتامبر و 10.72 میلیون بشکه در روز در اکتبر سال گذشته وارد کرده بود.

 چین از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه اکتبر کلاً 458.56 میلیون تن نفت خام خریداری کرده که برابر با 11 میلیون بشکه در روز است یعنی 10.6 درصد بیشتر از همین دوره در سال گذشته.

 تحلیلگران تخمین زده بودند موجودی نفت خام چین طی سه فصل اول سال جاری میلادی به طور متوسط 1.7 میلیون بشکه در روز افزایش یافته باشد.

 بسیاری از پالایشگاه‌های مستقل که یک چهارم واردات نفت خام چین را در دست دارند، تقریباً از تمام سهمیه واردات خود در 2020 استفاده کرده‌اند.

 ولی این روند می‌تواند تغییر کند. تراکم نفتکش‌های حامل نفت خام در بنادر چین رو به کاهش است و دولت اخیراً سهمیه‌های جدید واردات برای 2021 را اعلام کرده است.

 این کشور قصد دارد سهمیه واردات نفت خام غیردولتی در 2021 را 20 درصد نسبت به سال جاری افزایش داده و به 243 میلیون تن برساند.

 اداره گمرک چین همچنین اعلام کرده صادرات محصولات پالایشی این کشور در ماه اکتبر 6.6 درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته و به 5.79 میلیون تن رسیده است.

 واردات گاز طبیعی چین در ماه اکتبر برابر با 7.53 میلیون تن بود یعنی 15.5 درصد بیشتر از سال گذشته. شرکت های بزرگ انرژی چین پیش‌بینی می کنند تقاضای گاز این کشور 10 درصد در فصل زمستان افزایش یابد.




مبع : تسنیم
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 28741
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *