۰

ضربه کرونا به دورنمای تقاضای نفت

یک مقام آژانس بین المللی انرژی (IEA) اعلام کرد تجدید تدابیر قرنطینه در اروپا که با هدف مهار افزایش شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است، دورنمای تقاضای جهانی برای نفت را نزولی تر خواهد کرد.
کرونا | میز نفت
کرونا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، کیسوکه ساداموری، مدیر امنیت و بازارهای انرژی آژانس بین المللی انرژی به رویترز گفت: تاثیر قرنطینه‌های جدید بر تقاضا شدت کمتری در مقایسه با قرنطینه‌های وضع شده در اوایل سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

وی در مصاحبه با رویترز اظهار کرد: بخشهای بزرگی از قاره اروپا در قرنطینه است و این امر مطمئنا وضعیت تقاضا را به سمت نزول بیشتر می برد اما به این موضوع که آژانس در پیش بینی رسمی خود بازنگری خواهد کرد، اشاره ای نکرد.

قیمتهای نفت بخشی از ضرر سنگینی که اوایل امسال متحمل شدند را جبران کردند و به محدوده ۴۰ دلار بازگشتند اما نگرانیها پیرامون وضعیت تقاضا ادامه دارد و همزمان بازارها نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهور آمریکا که به نظر می رسد به سمت چالشهای حقوقی پیش می رود، در اضطراب مانده اند.

ساداموری گفت: صنعت نفت و گاز به خصوص در آمریکا، با علاقه زیادی به نظاره نتیجه این انتخابات نشسته است. اگر برنامه دموکرات برای تحول اساسی بخش انرژی به اجرا گذاشته شود و اگر سنا در دست جمهوریخواهان بماند، موانع حقوقی برای این مقررات وجود خواهد داشت. در مجموع باید نتیجه نهایی را ببینیم.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه که ۱۴ اکتبر و پیش از اعلام قرنطینه در کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و انگلیس منتشر کرد، پیش بینی خود از تقاضا برای نفت در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را تغییر نداد. در گزارش قبلی آژانس بین المللی انرژی دورنمای تقاضای جهانی برای نفت در سال میلادی جاری ۹۱.۷ میلیون بشکه در روز برآورد شده بود. گزارش ماهانه بعدی این آژانس روز پنج شنبه منتشر می شود.

بر اساس گزارش رویترز، ساداموری گفت: چین پس از سپری کردن قرنطینه و ازسرگیری فعالیت اقتصادی، نقطه روشن مهمی برای بازار نفت مانده و تنها اقتصاد بزرگی بوده که تقاضای سالانه اش برای نفت افزایش داشته است. وی در ادامه افزود: چشم انداز تقاضا برای فرآورده های سوختی متفاوت است. در حالی که بازار سوخت جت و کروسن همچنان راکد مانده اند اما دیزل، نفت کوره و بنزین عملکرد بهتری داشته اند.




منبع : ایسنا 
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 28743
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *