۰

یم پیش‌بینی درباره قیمت نفت

​بانک سیتی دورنمای قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت و برنت در سال ۲۰۲۱ را با اشاره به افزایش موارد جهانی ابتلا به کووید ۱۹ و تاثیر منفی آن بر تقاضا پنج دلار کاهش داد.
یم پیش‌بینی درباره قیمت نفت
به گزارش میز نفت به نقل از ایسنا، بانک سیتی دورنمای قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت در سال ۲۰۲۱ را پنج دلار کاهش داد و ۴۹ دلار برآورد کرد. همچنین قیمت هر بشکه نفت برنت را پنج دلار کاهش داد و ۵۴ دلار پیش بینی کرد.

سیتی دو ماه قبل که بانکهای سرمایه گذاری و تحلیلگران به دورنمای نفت نسبتا خوش بین بودند، پیش بینی کرده بود قیمتهای نفت تا پایان سال میلادی آینده که از شدت مازاد عرضه کاسته می شود، به ۶۰ دلار افزایش خواهد یافت.

اما افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در هفته های اخیر و تجدید قرنطینه و محدودیت رفت و آمد در اقتصادهای بزرگ اروپایی شامل فرانسه، انگلیس، ایتالیا و آلمان، قیمتهای نفت را تحت فشار نزولی قرار داده و روند متوازن شدن بازار نفت را از آنچه پیش از این تصور می رفت، طولانیتر کرده است.

سیتی در جدیدترین یادداشت تحقیقاتی خود اعلام کرد قیمتها از عدم تسهیل توافق کاهش تولید اوپک پلاس حمایت خواهند شد. این گروه احتمالا محدودیت عرضه فعلی ۷.۷ میلیون بشکه در روز را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داد.

در هفته های اخیر که قرنطینه های جدیدی در اروپا وضع شده و تاثیر منفی روی روند احیای تقاضای جهانی برای نفت خواهد داشت، بازار درباره تمدید محدودیت عرضه فعلی اوپک و متحدانش تا پایان مارس صحبت می کند.

در واضحترین سیگنال از نیت اوپک پلاس برای بررسی چنین اقدامی، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد که توافق فعلی کاهش تولید ممکن است دستخوش تغییراتی قرار گیرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اظهارات این مقام سعودی که بزرگترین عضو اوپک است، باعث افزایش چشمگیر قیمتهای نفت شد و شاخص نفت آمریکا به ۴۰ دلار در هر بشکه صعود کرد.

انتهای پیام
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 28750
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *