پیش بینی گلدمن ساکس تنزل پیدا کرد

21 آبان 1399 ساعت 12:38

گلدمن ساکس پیش بینی قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ را تنزل داد اما اعلام کرد موج جدید شیوع کووید ۱۹ تنها باعث کندی روند احیای تقاضا پیش از عرضه یک واکسن موثر و بهبود عوامل بنیادین بازار می شود.


به گزارش میز نفت ، این بانک سرمایه گذاری آمریکایی پیش بینی قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۱ را از ۵۹ دلار و چهار سنت به ۵۵ دلار و قیمت وست تگزاس اینترمدیت را از ۵۵ دلار و ۹ سنت به ۵۲ دلار و ۸ سنت تنزل داد.

تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشت جدیدی اعلام کردند: مازاد عرضه نفت تا پایان امسال به حدود یک میلیون بشکه در روز می رسد و دورنمای مبهم تقاضا، اوپک و متحدانش شامل روسیه را وادار خواهد کرد افزایش تولید برنامه ریزی شده در ژانویه را به مدت سه ماه به تاخیر بیاندازند. این امر بازار نفت را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ با ۹۰۰ هزار بشکه در روز کمبود عرضه روبرو می کند. در نتیجه انتظار می رود روند صعودی قیمت نفت برنت ازسرگرفته شود و در مدت سه ماه نخست سال میلادی آینده به ۴۷ دلار بهبود پیدا کند. وضعیت زمستان امسال باعث می شود بازگشت قیمتها به ۶۵ دلار از پاییز سال ۲۰۲۱ به اوایل سال ۲۰۲۲ به تاخیر بیافتد.

گلدمن اعلام کرد نتیجه انتخابات ریاست جمهور آمریکا مانع از رشد قیمتها نخواهد شد زیرا دولت جو بایدن می تواند مقررات محیط زیستی سخت گیرانه تری را معرفی کند که به رشد ساختاری هزینه های نفت شیل منجر می شود. سنای جمهوریخواه هم نمی تواند مانع توافق هسته ای جدید میان آمریکا و ایران شود و در نتیجه نفت ایران تا سال ۲۰۲۲ به بازار برمی گردد.

پیش از این بانک سیتی با اشاره به افزایش موارد جهانی ابتلا به کووید ۱۹ و تاثیر منفی آن بر تقاضا، دورنمای قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت در سال ۲۰۲۱ را پنج دلار کاهش داد و ۴۹ دلار برآورد کرد. همچنین قیمت هر بشکه نفت برنت را پنج دلار کاهش داد و ۵۴ دلار پیش بینی کرد.

اما راسل هاردی، مدیرعامل شرکت ویتول هم انتظار دارد با کاهش ملایم سطح ذخایر نفت در زمستان و تسریع روند کاهش ذخایر در اواسط سال میلادی آینده، قیمت نفت تا چند ماه آینده به بالای محدوده ۴۰ دلار و حتی ۵۰ دلار صعود کند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر خوش بینی بازار به نزدیک شدن به ساخت یک واکسن موثر برای کووید ۱۹ که تاثیر منفی همه گیری روی تقاضا برای سوخت را جبران خواهد کرد، صعود کرد. نفت برنت با ۶۵ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش، به ۴۳ دلار در هر بشکه رسید و بهای وست تگزاس اینترمدیت با ۶۸ سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش، ۴۰ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه بود.



منبع : ایسنا 


کد مطلب: 28760

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/28760/پیش-بینی-گلدمن-ساکس-تنزل-پیدا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir