۰

تلاش ترامپ برای تسهیل حفاری نفت آلاسکا

دولت ترامپ درست پیش از روی کار آمدن دولت دموکرات بایدن، احتمالا اقدامات کلیدی را برای نهایی کردن فروش لیزینگ حفاری نفت در منطقه آلاسکا که پناهگاه ملی حیات وحش قطب شمال است، انجام خواهد داد.
نفت آلاسکا | میز نفت
نفت آلاسکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دفتر مدیریت زمین در انکوریج آلاسکا اعلام کرد کاخ سفید پیشنهادهایی در خصوص اختصاص زمینها را در روزهای آینده ارسال خواهد کرد و از شرکتهای انرژی می خواهد مشخص کنند کدام مناطق باید برای فروش عرضه شوند.

به این ترتیب شمارش معکوس ۶۰ روزه پیش از این که فروش در انکوریج آلاسکا انجام بگیرد، آغاز می شود در حالی که حفاری در این منطقه پیش از امضای مقرراتی توسط دولت جمهوریخواه آمریکا در سال ۲۰۱۷، به مدت چندین دهه ممنوع بود.

بایدن با حفاری در این منطقه مخالف است در حال که قانونگذاران آلاسکا مدتها خواستار گشایش این منطقه حساس محیط زیستی به روی اکتشاف نفت و گاز بوده اند.

دولت پس از ۳۰ روز از ارسال دعوت برای ارایه پیشنهاد اختصاص زمین، اطلاعیه ای را برای فروش اجاره زمین برای حفاری صادر خواهد کرد و ۳۰ روز بعد فروش انجام می گیرد درست پیش از ۲۰ ژانویه که مراسم تحلیف بایدن برگزار می شود.

آلاسکا حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید می کند که بسیار کمتر از دو میلیون بشکه در روز در اواخر دهه ۱۹۸۰ است.

بر اساس گزارش رویترز، چندین بانک بزرگ آمریکایی اعلام کرده اند که پروژه های نفت و گاز در منطقه آرکتیک را فاینانس نخواهند کرد.



منبع : ایسنا
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 28776
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *