وابستگان گازی روسیه | عکس

25 آبان 1399 ساعت 14:32

میز نفت - به صورت خلاصه، وابستگی اتحادیه اروپا به گاز روسیه از 45 درصد در سال 2021 میلادی به تنها 15 درصد در سال 2023 میلادی کاهش یافت.


به گزارش میز نفت، از آغاز جنگ اوکراین، مهم‌ترین راهبرد اتحادیه اروپا، تلاش برای تنوع بخشیدن به واردات انرژی خود و پایان دادن به واردات سوخت‌های فسیلی از روسیه بوده و با موفقیت به امنیت عرضه ما در سال ۲۰۲۳ میلادی کمک کرده است. 

در فوریه ۲۰۲۲ میلادی، بخش انرژی اتحادیه اروپا با تهاجم تمام‌عیار روسیه به اوکراین و تلاش برای تسلیحاتی کردن واردات انرژی اروپا، وارد گستره‌ای نامشخص شد که مساله امنیت تامین انرژی اتحادیه اروپا را در کانون توجه قرار داد.

با وجود وابستگی نیمی از واردات گاز اتحادیه اروپا از روسیه و سهم بزرگ زغال‌سنگ و نفت، اتحادیه اروپا با یک چالش مضاعف روبه‌رو بود: حفظ امنیت منابع انرژی خود و نگه‌داشتن قیمت‌ها در سطوح بسیار مقرون‌به‌صرفه.

چشم‌انداز واردات انرژی اتحادیه اروپا در دو سال اخیر به میزان قابل‌توجهی تغییر کرده است. اگرچه کل تقاضای گاز ما قبل از جنگ حدود ۴۰۰ میلیارد مترمکعب در سال بود که تنها حدود ۱۰ درصد آن را تولید داخلی پوشش می‌داد، واردات ۱۵۰ میلیارد مترمکعبی اتحادیه اروپا از روسیه در سال ۲۰۲۱ تقریبا به نصف کاهش یافت و به ۸۰ میلیارد مترمکعب در سال ۲۰۲۲ میلادی و به ۴۳ میلیارد مترمکعب در سال ۲۰۲۳ میلادی کاهش یافت.



کد مطلب: 28787

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/28787/وابستگان-گازی-روسیه-عکس

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir