۰

خوش‌بینی روسیه به تقاضای جهانی نفت

معاون نخست وزیر روسیه در جلسه کمیته نظارت بر اوپک پلاس گفت: اقدامات محدودکننده جدید اعمال شده توسط کشورهای مختلف در پاسخ به موج دوم شیوع ویروس کرونا در تقاضای نفت تأثیر کمتری نسبت به فصل بهار داشته است.
الکساندر نواک | میز نفت
الکساندر نواک | میز نفت
به گزارش میز نفت ، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز سه شنبه در جلسه کمیته نظارت بر اوپک پلاس گفت: اقدامات محدودکننده جدید اعمال شده توسط کشورهای مختلف در پاسخ به موج دوم شیوع ویروس کرونا در تقاضای نفت تأثیر کمتری داشته است.

نواک در ادامه تأکید کرد که پیدا کردن راه مبارزه با این بیماری همه گیر یک عامل مثبت برای رشد بازار است.

وی گفت: این واقعیت که جهان نحوه مبارزه با این پاندمی را اکنون بهتر درک می کند، یک عامل مثبت است. اقدامات محدود کننده جدید تأثیر کمتری در تقاضا دارند. ما همچنین شاهد پیشرفت چشمگیری در تولید واکسن هستیم.

اوپک در گزارش ماه نوامبر خود چشم انداز کاهش تقاضای نفت برای سال 2020 را 0.3 میلیون بشکه در روز کاهش داد و به 9.8 میلیون بشکه در روز رساند.

بنابراین انتظار می رود تقاضا 90 میلیون بشکه در روز باشد. این کاهش به دلیل ضعیف بودن تقاضای نفت در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سه ماهه سوم و همچنین محدودیت های مربوط به ویروس کروناست که اخیراً در برخی از کشورها اعلام شده است و این امر بر حمل و نقل در سه ماهه چهارم تأثیر می گذارد.

چشم انداز تقاضای جهانی نفت برای سال 2021 نیز به میزان 0.3 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است چرا که پیش بینی می شود رشد تقاضا 6.2 میلیون بشکه در روز باشد درحالی که پیش از این انتظار می رفت این رقم 6.5 میلیون بشکه در روز باشد.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 28816
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *