۰

محدودیت های کرونایی وزارت نفت

با شیوع ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان و فوت شدگان، دولت دو هفته تعطیلی اضطراری را اعلام کرد اما با توجه به اینکه بخش انرژی کشور نوعی خدمات تولیدی به حساب می آید، تعطیلی چندانی را به خود نخواهید دید.
وزارت نفت | میز نفت
وزارت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، در طرح جدید ستاد ملی مدیریت کرونا که از امروز شنبه، یکم آذرماه اجرایی شده است؛ محدودیت هایی برای مشاغل در سه رسته یک دو سه با مبنای شهرهای زرد نارنجی و قرمز درنظر گرفته شده است اما وزارت نفت با توجه به ادامه فعالیت های تولیدی در سراسر کشور محدودیت های زیادی را نخواهد داشت؛ با این وجود طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضع و روند بیماری کووید- ۱۹ از سوی اداره کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی وزارت نفت ابلاغ شده است.

در جزئیات این طرح آمده که واحدهای تولیدی، بهره‌برداری و انتقال نفت و گاز، پالایشگاه‌های نفت و گاز، تلمبه‌خانه‌ها و مراکز تقویت فشار گاز، انبارها و تاسیسات پخش، واحدهای ان‌جی‌ال، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و درمانگاه‌ها و موارد مشابه در شمول این بخشنامه قرار ندارند.

تشخیص خدمات ضروری و خدمات عادی در صنعت نفت با «ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با ویروس کووید- ۱۹» است. با توجه به فوریت و تا پیش از نهایی شدن موضوع توسط ستاد یادشده، هریک از مدیران، رؤسا و سرپرستان واحدها با توجه به ضرورت استمرار چرخه انجام ماموریت‌ها شامل انجام عملیات و ارائه خدمات اصلی مشخص شده، نسبت به کاهش حضور کارکنان تحت مدیریت براساس تقسیم‌بندی وضع سه گانه هشدار (زرد، نارنجی و قرمز) و میزان مجاز حضور کارکنان (جدول ذیل) اقدام کنند.
وضع هشدار شهرها بر اساس ضوابط مصوب ستاد ملی کرونا که هفتگی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌شود با ابلاغ هفتگی «ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با ویروس کووید- ۱۹ » برای هفته‌های بعد ملاک اقدام است. تعیین نوع فعالیت‌ها اعم از ضروری و عادی از سوی ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با ویروس کووید- ۱۹ انجام می‌شود.

بر این اساس اعلام شده که با توجه به ضرورت کاهش حضور کارکنان، اولویت با اجرای مقررات دورکاری بوده و کاهش حضور دیگر کارکنان تا سقف میزان مندرج در جدول مشمول «ضوابط مرخصی ارفاقی شرایط ویژه کرونا» خواهد بود. ضمن تاکید بر لزوم رعایت سایر مراتب مورد اشاره در بخشنامه ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور، دوباره یادآوری می‌شود کاهش حضور کارکنان به هیچ عنوان نباید منجر به ایجاد وقفه و خلل در انجام عملیات اصلی صنعت نفت شامل تولید، بهره‌برداری، انتقال، پالایش، توزیع و ... و همچنین ماموریت‌های فرعی شرکت‌ها/ مدیریت‌ها شود.



منبع : ایسنا 
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 28844
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *