۰

عراق نفت خود را پیش فروش کرد

[پیش فروش 5 ساله نفت عراق برای مقابله با کسری بودجه]عراق به دنبال یک قرارداد پیش پرداخت ۵ ساله برای محموله‌های نفت خام بصره است که از ژانویه ۲۰۲۱ آغاز شده و تا دسامبر ۲۰۲۵ ادامه دارد.
نفت عراق | میز نفت
نفت عراق | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، وزارت نفت عراق اعلام کرد برای تقویت منابع مالی کشور به دنبال اولین قرارداد پیش‌پرداخت نفت خام در تاریخ خود است. عراق درگیر قیمت پایین نفت و کاهش تقاضا به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا است.

 طبق نامه‌ای که از طرف شرکت بازرگانی نفت عراق (سومو) به مشتریان این کشور فرستاده شده، عراق به دنبال یک قرارداد پیش پرداخت 5 ساله برای محموله‌های نفت خام بصره است که از ژانویه 2021 آغاز شده و تا دسامبر 2025 ادامه دارد.

یکی از مقامات وزارت نفت عراق با تایید این نامه گفت:«قرارداد پیش پرداخت محموله‌های نفت خام بخشی از یک طرح فوری برای تقویت بودجه دولتی و غلبه بر بحران مالی است. ما تعهداتی نسبت به اوپک برای کاهش تولید داریم ولی باید بدهی شرکت‌های خارجی را هم پرداخت کرده و اقتصاد خود را هم سرپا نگه داریم، به همین دلیل پول فروش بخشی از نفت خود را به صورت پیش پرداخت دریافت می‌کنیم».

اوپک و متحدانش از جمله روسیه تحت ائتلافی با عنوان اوپک پلاس، یک کاهش تولید تاریخی را در نیمه اول سال جاری میلادی با سقوط تقاضا در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا اعلام کردند.

 قرار بود از اول ژانویه سال آینده میلادی، 2 میلیون بشکه در روز به تولید نفت اوپک پلاس اضافه شود ولی این گروه احتمالاً قرارداد کاهش تولید را تمدید می‌کند یا حتی میزان کاهش را افزایش می‌دهد.




منبع : تسنیم
سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 28866
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *