۰

ویتول از اوپک پلاس حمایت کرد

گروه بازرگانی نفت ویتول از تصمیم هفته گذشته اوپک پلاس برای تسهیل تدریجی محدودیت عرضه حمایت و اعلام کرد تقاضا برای انرژی تا زمان عرضه واکسنهای کووید ۱۹ شکننده خواهد ماند.
اوپک پلاس | میز نفت
اوپک پلاس | میز نفت
به گزارش میز نفت ، مایک مولر، مدیر منطقه آسیای ویتول که بزرگترین شرکت بازرگانی نفت جهان است، در مصاحبه ای با شرکت مشاوره گلف اینتلیجنس گفت: اوپک پلاس با توجه به وضعیت تقاضا و شرایط ویروس در زمستان پیش رو که هنوز واکسنی توزیع نشده، کار درستی انجام داده است.

اوپک پلاس در مذاکرات رسمی پنج شنبه گذشته با افزایش تولید به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز از ابتدای سال میلادی آینده و برگزار دیدارهای ماهانه برای تصمیم گیری درباره اقدامات بعدی موافقت کرد. نفت برنت یک روز پس از این نشست به ۴۹ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت در هشت ماه اخیر بود. بر اساس توافق آوریل که در اوج بحران کرونا منعقد شده بود، قرار بود تولید اوپک پلاس در ژانویه حدود دو میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

با این حال تصمیم روز پنج شنبه پس از مذاکرات چند روزه که ناشی از شکاف و اختلاف نظر در میان اعضای کلیدی این گروه شامل عربستان سعودی و امارات متحده عربی بود، گرفته شد. ریاض مایل است تولید نفت را محدود نگه دارد در حالی که ابوظبی معتقد است سهمیه تولیدش غیرمنصفانه بوده و خواهان تولید بیشتر نفت است. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی این مذاکرات را خسته کننده توصیف کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مدیر ویتول گفت: توانایی اوپک پلاس برای رسیدن به توافق در میان ۲۳ کشور عضو این گروه به معامله گران این اطمینان را بخشید که می تواند قیمتها را در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ تثبیت کند. اگر همبستگی این گروه حفظ شود، بازار همچنان اطمینان زیادی به اوپک پلاس خواهد داشت.




منبع : ایسنا 
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 28966
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *