۰

روسیه موافق افزایش تولید نفت اوپک پلاس

روسیه موافق ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش تولید در ماه فوریه است چون عقیده دارد فضای کافی برای عرضه بیشتر نفت به بازار طی دو ماه آینده وجود دارد.
اوپک پلاس | میز نفت
اوپک پلاس | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، روسیه علیرغم افزایش نگرانی در مورد تقاضای نفت به خاطر پیچیدگی‌های جدید ویروس کرونا، هنوز هم موافق پانصد هزار بشکه دیگر افزایش تولید در ماه فوریه است.

 ائتلاف اوپک پلاس در اوایل همین ماه با وجود اختلافات در مورد عملکرد اعضای گروه در سال آینده میلادی در بحبوحه کاهش جهانی تقاضای نفت، به توافق رسید. عربستان موافق ادامه کاهش تولید بود ولی بسیاری از اعضای دیگر از جمله روسیه تمایل به افزایش تولید داشتند.

 طرح اولیه افزایش تولید 2 میلیون بشکه‌ای از ابتدای ماه ژانویه تا 500 هزار بشکه در روز کاهش یافت. این نتیجه مثبت آخرین اجلاس اوپک پلاس بود که مانع فروپاشی قرار داد کاهش تولید این گروه شد.

به این ترتیب، کل کاهش تولید برای ماه ژانویه 7.2 میلیون بشکه در روز خواهد بود. وزرای اوپک‌پلاس تصمیم گرفتند ماهانه اجلاسی برگزار کنند تا در مورد سیاست تولید نفت در ماه‌های آینده تصمیم‌گیری شود. طبق اطلاعیه اوپک، افزایش تولید ماهانه بیشتر از 500 هزار بشکه در روز نخواهد بود.

 گزارش‌ها نشان می‌دهد روسیه در اجلاس آینده اوپک‌پلاس که در چهارم ژانویه برگزار می‌شود، موافق افزایش تولید 500 هزار بشکه‌ای است.

روسیه از یک طرف تمایل بالایی برای افزایش تولید دارد و از طرف دیگر مطمئن است فضای کافی برای عرضه بیشتر نفت به بازار طی دو ماه آینده وجود دارد. این در شرایطی است که جهش ویروس کرونا در انگلیس باعث شده میلیون‌ها نفر دوباره تحت قرنطینه‌ای شدید قرار بگیرند و کشورهای اروپایی پرواز به انگلیس را متوقف کنند. بحران جدید کرونا قیمت نفت را 4 درصد در اولین ساعات روز دوشنبه افزایش داد.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 29046
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *