۰

شیوه حمایت روسیه از اوپک پلاس

معاون نخست وزیر روسیه گفت: مسکو از یک افزایش تولید دیگر گروه اوپک پلاس به میزان 500 هزار بشکه در روز از ماه فوریه در نشست بعدی این گروه حمایت کند.
شیوه حمایت روسیه از اوپک پلاس
به گزارش میز نفت، الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه گفت مسکو احتمالا از یک افزایش تولید دیگر گروه اوپک پلاس به میزان 500 هزار بشکه در روز از ماه فوریه در نشست بعدی این گروه حمایت کند.

پس از انتشار شیوع نوع جدید ویروس کرونا که به سرعت منتشر می شود و سبب کاهش تقاضا برای سوخت شد و قیمت نفت را تحت فشار قرار داد، قیمت نفت در اطراف 50 دلار در حال معامله است.

نوآک امروز گفت: مسکو قیمت نفت بین 45 تا 55 دلار در هر بشکه را به عنوان قیمت مطلوب برای بهبود تولید نفت خود می داند؛ تولید نفت روسیه تحت توافق عرضه اوپک پلاس به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت موسوم به اوپک پلاس بر سر کاهش تولید نفت برای حمایت از بازارهای جهانی نفت توافق کردند.

از زمان آن توافق که به میزان قابل توجهی از تولید و عرضه به بازار کاست، اوپک پلاس به آرامی بر تولید خود افزود اما روند میزان افزایش خود را دوباره کند کرد بطوریکه از ماه ژانویه قرار است روزانه 500 هزار بشکه به تولید خود بیفزاید.

نشست آنلاین بعدی این گروه در 4 ژانویه برگزار خواهد شد زمانی که انتظار می رود در مورد افزایش 500 هزار بشکه بعدی تصمیم گیری شود.

نوآک به خبرنگاران گفت: «اگر شرایط  عادی و با ثبات باشد، ما از این وضعیت حمایت خواهیم کرد.»

وی افزود: روسیه از افزایش تدریجی تولید حمایت می کند تا از مانع از آشفتگی بازار شود. اوپک پلاس در ابتدا توافق کرد تا از ماه ژانویه روزانه 2 میلیون بشکه به تولید خود بیفزاید اما در نشست خود در اوایل این ماه با افزایش کمتر موافقت کرد.

نوآک اوایل این ماه گفته بود در صورت رخ ندادن هرگونه اتفاق پیش بینی نشده ای، مجموع افزایش تولید اوپک پلاس تا ماه آوریل به 2 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

اوپک پلاس در آوریل 2020 با کاهش بی سابقه تقریبا 10 میلیون بشکه در روز با 10 درصد تقاضا برای نفت در جهان پیش از شیوع کرونا موافقت کرد. روسیه به کاهش 2 میلیون بشکه در روز متعهد شد.

منبع: فارس
جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب: 29052
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *