۰

​آماده سازی تحریم‌های جدید آمریکا

آمریکا از متحدان اروپایی خود و شرکتهایی خصوصی خواست کاری که به ساخت خط لوله گاز طبیعی نورد استریم ۲ کمک می کند را متوقف کنند و تحریم‌های گسترده تر علیه این پروژه را در هفته های آینده آماده می کند.
​آماده سازی تحریم‌های جدید آمریکا
به گزارش میز نفت، سه مقام آگاه به رویترز اظهار کردند دولت ترامپ دور جدیدی از تحریمها را به دستور کنگره در آینده بسیار نزدیک آماده می کند و تصور می رود که این تحریمها می توانند ضربه شدیدی به این پروژه صادرات مستقیم گاز طبیعی روسیه به آلمان وارد کنند.

پس از یک وقفه یک ساله که تحت تاثیر تحریم‌های فعلی آمریکا روی داد، روسیه ماه جاری کار ساخت پروژه ۱۱.۶ میلیارد دلاری نورد استریم ۲ که ۹۰ درصد آن تکمیل شده است را ازسرگرفت.

کار جدید در بخشی به مسافت ۲.۶ کیلومتر در آبهای کم عمق منطقه اقتصادی انحصاری آلمان متمرکز شده اما هنوز بخش عمیق که در آبهای دانمارک قرار دارد و ۱۰۰ کیلومتر را شامل می شود، شروع نشده است.

واشنگتن می گوید این پروژه وابستگی اروپا به گاز روسیه را افزایش خواهد داد و امنیت انرژی اروپا را به مخاطره می اندازد. در مقابل، روسیه می گوید این تحریمها از یک رقابت غیرمنصفانه نشات می گیرند که هدف آنها کمک به تولیدکنندگان گاز طبیعی مایع آمریکاست و اصرار دارد که کار ساخت این خط لوله را تکمیل کند.

به گفته دیپلماتهای خارجی، این اختلاف عمیق پس از روی کار آمدن جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا در ۲۰ ژانویه از میان نخواهد رفت.

کمپین فشار آمریکا علیه پروژه نورد استریم ۲ مورد حمایت نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه قرار دارد که نگرانند روسیه با ساخت این خط لوله، اوکراین را دور بزند و این کشور را از درآمد هزینه ترانزیت گاز طبیعی محروم کند. بایدن در سال ۲۰۱۶ این خط لوله را برای اروپا یک توافق بد توصیف کرد و از مسکو برای نقشی که در حمله سایبری عظیم علیه سازمانهای دولتی آمریکا داشته و هفته گذشته کشف شد، انتقاد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، گفته می شود تحریم‌های جدید و لایحه سیاست دفاعی آمریکا اگر تصویب شوند، به طور مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۱۲۰ شرکت از بیش از ۱۲ کشور اروپایی را هدف قرار می دهند.

منبع: ایسنا
جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب: 29062
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *