۰

کشف 4 میدان جدید نفت و گاز در عربستان

وزیر نفت عربستان با اعلام اکتشاف ۴ میدان جدید نفت و گاز بر برخورداری کشورش از ثروت بالای منابع طبیعی تأکید کرد.
نفت عربستان | میز نفت
نفت عربستان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان در روز یکشنبه اکتشاف 4 میدان جدید نفت و گاز را اعلام کرد.

 وی گفت این اکتشاف‌ها توسط شرکت آرامکو و در مناطق مختلف کشور انجام شده است. ذخایر نامتعارف نفت در میدان نفتی الریش در شمال غربی ظهران کشف شده است. چاه شماره 2 در این میدان نفتی 4452 بشکه در روز نفت فوق سبک عرب را تولید می‌کند و 3.2 میلیون فوت مکعب ذخایر گاز طبیعی دارد.

 آرامکو برای تعیین اندازه این ذخایر  نفتی چاه های شماره 3 و 4 الریش را هم حفر کرده است. تولید اولیه از چاه شماره 3 به 2745 بشکه در روز نفت و 3 میلیون فوت مکعب گاز رسیده است. چاه شماره 4 روزانه 3654 بشکه نفت و 1.6 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی تولید می‌کند.

 همزمان ذخایر گاز غیر متعارف هم در ذخایر السراح در چاه المنهاز  واقع در جنوب غربی میدان نفتی غوار و چاه السهبا در جنوب غوار کشف شده است.

 برآورد می شود روزانه تا 18 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی و 98 بشکه میعانات از چاه المنهاز تولید شود. در این بین، می‌توان  روزانه 32 میلیون فوت مکعب گاز از چاه السهبا تولید کرد.

 در چاه شماره یک الاجرمیه هم نفت اکتشاف شده است. این چاه در شمال غربی شهر رفها در شمال قرار دارد. آزمایش‌ها نشان می‌دهند می‌‌توان روزانه  3850 بشکه نفت از این چاه تولید کرد.

  وزیر نفت عربستان تاکید کرد اکتشاف در میدان نفتی الریش اهمیت بالایی دارد چون امکان تولید نفت خام فوق سبک عرب را در کوه‌های طویق نشان می‌دهد.

 وی همچنین گفت این اکتشاف‌ها حاکی از ثروت منابع طبیعی عربستان است. عربستان بزرگترین صادر کننده نفت خام دنیاست و 17 درصد از کل ذخایر اثبات شده نفتی را در اختیار دارد. این کشور همچنین هشتمین ذخایر بزرگ گاز دنیا را دارد.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 29077
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *