۰

امارات مرکز دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا

در حالی که آمریکا طی ماه‌های گذشته چندین نفتکش را به خاطر حمل نفت ونزوئلا تحریم کرده، اما این نفتکش‌ها در امارات اسم و رسم جدید پیدا کرده و دوباره در حال دور زدن تحریم‌های نفتی آمریکا هستند.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میزنفت ، در ماه ژوئن آمریکا چند نفتکش را به خاطر حمل نفت ونزوئلا تحریم کرد. این رویکرد یکی از بزرگ‌ترین اقدامات آمریکا در راستای تنگ‌تر کردن حلقه تحریم ونزوئلا بود. 

چند هفته بعد اما، یک شرکت نه چندان مشهور اماراتی تملک این تانکرها را در اختیار گرفت و نام آنها را تغییر داد و دوباره حمل نفت ونزوئلا توسط آنها را از سر گرفت.

شرکت موهیت مری‌تایم، یکی از سه شرکتی است که رویترز مدعی است در نیمه دوم سال جاری در حال حمل نفت و سوخت برای ونزوئلا است. نفتکش‌های متعلق به این شرکت میلیون‌ها بشکه نفت تولید شده توسط شرکت نفت دولتی ونزوئلا را از ماه ژوئن  حمل کرده است. 

رویترز می‌گوید: این فعالیت‌ها نشان می‌دهد که امارات چگونه به عنوان یکی از نزدیک‌ترین شرکای آمریکا در خاورمیانه به محلی برای کمک به ونزوئلا برای دور زدن تحریم‌های کاخ سفید تبدیل شده است. آمریکا امیدوار است که بتواند با قطع صادرات نفت ونزوئلا، دولت قانونی نیکلاس مادارو را در این کشور ساقط کند. 

رویترز نتوانسته مالکان سه شرکتی که مدعی است در امارات در حال دور زدن تحریم‌های آمریکا هستند را به دست بیاورد. 

بر اساس این ادعا در کنار شرکت مذکور دو شرکت ایسا شیپینگ و آسیا چارم نیز در امارات مشغول حمل نفت ونزوئلا هستند. اقدامات این شرکت‌ها در حمل نفت ونزوئلا و دور زدن تحریم‌های آمریکا نشان می‌دهد چگونه شرکت‌های غیرمشهور توانسته‌اند دور از چشم واشنگتن تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا را دور بزنند.



منبع : فارس 
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 29098
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *