۰

صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت

صادرات نفت ونزوئلا در بحبوحه فشار بیشتر تحریم‌های آمریکا و افزایش تولید اوپک پلاس تا پایین ترین رقم طی هفتاد سال گذشته کاهش یافته است.
نفت ونزوئلا | میز نفت
نفت ونزوئلا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، صادرات نفت ونزوئلا در آخرین ماه 2020 در شرایطی کاهش یافته که تحریم‌های آمریکا برخی از محموله‌های این کشور آمریکای جنوبی را در آسیا سرگردان کرده و رقابت آن با اعضای اوپک پلاس هم افزایش یافته است.

 فروش نفت که محور اصلی اقتصاد ونزوئلا است از ماه نوامبر تقریباً نصف شده و به 231613 بشکه در روز رسیده است.به این ترتیب صادرات نفت ونزوئلا در 2020 تا پایین ترین رقم طی هفت دهه گذشته کاهش یافته است.

 محموله‌هایی که در ماه دسامبر بارگیری شده‌اند در ژانویه به آسیا می‌رسند یعنی همزمان با افزایش تولید نفت اوپک و متحدانش. این گروه همچنین در چهارم ژانویه نشستی برگزار خواهد کرد تا در مورد افزایش بیشتر تولید در ماه آینده تصمیم‌گیری کند.

 ونزوئلا توانسته تحریم‌های آمریکا را دور بزند و صادرات نفت خود را مخصوصاً به چین ادامه دهد. ولی واشنگتن فشار خود را بر شرکت‌هایی که تحریم‌ها را زیر پا می‌گذارند و همچنین شرکت نفت دولتی ونزوئلا افزایش داده است به طوری که این شرکت برای فروش بشکه‌های خود در آسیا سرگردان مانده است.

 طبق گزارش های رسیده، نفت‌کش‌هایی که در آوریل ونزوئلا را ترک کرده بودند، چند ماه بعد موفق به تخلیه  محموله خود شدند. هزینه روزانه این نفتکش ها و انتظار طولانی مدت آنها برای تخلیه بار طبق قراردادهای استاندارد کشتی رانی بسیار بالاست.

 گفته می‌شود کشتی‌های حامل نفت خام ونزوئلا فرستنده‌های ماهواره ای خود را خاموش کرده و نام خود را پوشانده‌اند تا از ردیابی آنها جلوگیری شود.




منبع : تسنیم
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 29121
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *