۰

جزئیات جدید از واگذاری پالایشگاه‌ها

مصوبه انتقال باقی مانده سهام دولت در پالایشگاه‌ها به بانک‌های صادرات، ملت و تجارت به ۴ وزارت خانه اقتصادی ابلاغ شد.
پالایشگاه | میز نفت
پالایشگاه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، معاون اول رئیس جمهور مصوبه انتقال باقی مانده سهام دولت در پالایشگاه‌ها به بانک‌های صادرات، ملت و تجارت را به وزارت اقتصاد ابلاغ کرد.

در این مصوبه آمده است، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی‌سازی) مکلفند مجموعاً معادل مبلغ 435 هزار میلیارد ریال از باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در شرکت‌های پالایش نفت تهران، تبریز، اصفهان، بندرعباس و شرکت‌های سرمایه‌گذاری ملی ایران، تولید تجهیزات سنگین ـ هپکو و ایران ترانسفو را به بانک‌های ملت، صادرات و تجارت واگذار کند.

همچنین انتقال‌گیرندگان مکلف هستند معادل 145 هزار میلیارد ریال از بهای سهام مورد واگذاری را به‌نسبت میزان تعیین‌شده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، به‌صورت اقساط طی چهار قسط مساوی (ماهیانه تا پایان سال جاری) بدون سود فروش اقساطی را به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند تا با تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور صرف پرداخت به مشمولین شود.

لازم به ذکر است معادل 290 هزار میلیارد ریال از سهام موضوع این تصویب‌نامه بابت تأدیه بدهی دولت به بانک‌های فوق واگذار می‌شود.

پرداخت کلیه کارمزد و هزینه‌های نقل و انتقال سهام موضوع این تصویب‌نامه بر عهده انتقال‌گیرندگان خواهد بود و نقل و انتقال این سهام از پرداخت مالیات نقل و انتقال معاف می‌باشد.
به گزارش تسنیم،  با تصویب هیئت دولت معادل مبلغ 435 هزار میلیارد ریال از باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در شرکت‌های پالایش نفت تهران، تبریز، اصفهان، بندرعباس، سرمایه‌گذاری ملی ایران، هپکو و ایران ترانسفو به بانک‌های ملت، صادرات و تجارت واگذار می‌شود که واگذاری بابت رددیون دولت در سالهای گذشته، یکی از مواردی است که دولت  به‌شدت به آن نقد داشته است تا جایی که کار به ممنوعیت واگذاری‌ها به این روش رسید، با این حال خصوصی‌سازی به‌سبک رددیون دولت کماکان  ادامه دارد.

بر اساس قانون اصلاح موادی از قانون سیاستهای کلی اصل 44، تسویه، تهاتر و تأدیه بدهیهای قانونی دولت به نهادهای عمومی غیردولتی و شرکتهای وابسته به بانکهای دولتی از طریق واگذاری سهام بنگاهها، اموال و دارایی‌های دولت و شرکتهای دولتی ممنوع است.




منبع : تسنیم
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 29134
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *