۰

افت مصرف سالانه نفت هند

محدودیت‌های سخت اعمال شده در هند جهت مهار همه‌گیری ویروس کرونا تقاضای نفت در این کشور را ۱۰.۸ درصد در ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ پایین آورد. این میزان کاهش در دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.
نفت هند | میز نفت
نفت هند | میز نفت
به گزارش میز نفت ، مصرف نفت هند در 2020 برای اولین بار طی بیش از دو دهه گذشته کاهش یافت که نتیجه تعطیلی کسب و کارها و بسته شدن کارخانه‌ها به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا بوده است. بحران کرونا تقاضا برای سوخت در یکی از بزرگترین مصرف کنندگان سوخت دنیا را پایین آورده است.

کل تقاضای نفت در هند 10.8 درصد در 2020 نسبت به 2019 کاهش یافت و به 193.4 میلیون تن رسید که پایین ترین رقم طی 5 سال گذشته بود. این کاهش سالانه از 1999 تا حالا بی‌سابقه بوده است.

 مصرف سوخت توسط دومین صادرکننده بزرگ نفت در آسیا پس از وضع قرنطینه‌های سختگیرانه در ماه مارس 70 درصد کاهش یافت. این کاهش نتیجه پایین آمدن میزان فرآوری سوخت و فعالیت در کارخانه‌های پتروشیمی بوده است.

 محدودیت‌های سخت اعمال شده اقتصاد هند را ویران کرد. تولید ناخالص داخلی این کشور بیشترین کاهش را از 1952 تجربه کرد. دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند، برای بیرون آوردن سمین اقتصاد بزرگ آسیا از رکود، اکثر محدودیت‌های کرونایی را لغو کرده است.

 با برداشته شدن محدودیت‌ها، تقاضا رو به افزایش است. مصرف ماهانه سوخت که شاخص تقاضای نفت خام است در آخرین ماه 2020،  1.8 درصد کمتر از 2019 بود.

 مصرف بنزین در ماه گذشته 9.3 به صورت سالانه افزایش داشت که نتیجه افزایش استفاده از خودروهای شخصی بود. تقاضا برای دیزل 2.8 درصد پایین‌تر از 2019 بود.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 29174
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *