صادرات 2 برابر گاز از خط لوله ترک استریم

21 دی 1399 ساعت 10:44

از زمان راه‌اندازی خط لوله ترک استریم در هشتم ژانویه ۲۰۲۰، شرکت گازپروم روسیه صادرات از این خط ارتباطی را ۲.۲ برابر کرده است.


 به گزارش میز نفت ، شرکت بزرگ گازپروم روسیه اعلام کرد عرضه گاز طبیعی ترکیه به اروپا از طریق خط لوله ترک استریم از زمان راه اندازی این پروژه طی یک سال دو برابر شده است.

 این خط لوله در روز جمعه یک ساله شد. از زمان راه‌اندازی خط لوله ترک استریم در هشتم ژانویه 2020، گازپروم استفاده از این خط ارتباطی را 2.2 برابر کرده است. این رقم برای مشتریان اروپایی 2.5 برابر بیشتر شده است.

 این خط لوله 930 کیلومتری در بستر دریای سیاه، نفت روسیه را به ترکیه و کشورهای اروپایی از جمله یونان، مقدونیه شمالی، بلغارستان، رومانی، صربستان و بوسنی و هرزگوین می‌رساند. طبق گفته الکسی میلر، مدیر عامل گازپروم، ترکیه، یونان و مقدونیه شمالی واردات گاز طبیعی از روسیه را در سال گذشته میلادی افزایش داده‌اند.

 صربستان جدیدترین کشوری است که واردات گاز از خط لوله ترک استریم را آغاز کرده است. این کشور از اول ژانویه بهره برداری از این خط لوله را آغاز کرده و مقامات انتظار دارند این پروژه به کاهش قیمت گاز برای خانواده‌های صربستانی کمک کند.

 همه‌گیری ویروس کرونا تقاضای جهانی برای انرژی را پایین آورده و کل صادرات شرکت گازپروم به کشورهای غیر عضو CIS ( کشورهای مستقل مشترک المنافع) 10 درصد به صورت سالانه کاهش یافته است. با این وجود، برخی از کشورهای اروپایی هنوز علاقمند به افزایش واردات گاز از گازپروم هستند. طبق گفته میلر، 9 کشور اروپایی خرید سالانه خود از گازپروم را افزایش داده‌اند و عرضه گاز به هلند و اسلواکی هم در 2020 به بالاترین رقم رسیده است.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 29175

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/29175/صادرات-2-برابر-گاز-خط-لوله-ترک-استریم

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir