کاهش دستمزد کارگران نفت و گاز در جهان

24 دی 1399 ساعت 11:21

کارگران بخش نفت و گاز در ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل احساس امنیت کمتری در مورد شغلشان داشتند چون درآمد یک‌سوم از آنها در بحبوحه سقوط قیمت و تقاضا برای نفت بسیار کاهش یافته است.


به گزارش میز نفت ، با کاهش تقاضا برای سوخت و قیمت آن در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا، دستمزد حدود یک سوم کارگران شاغل در بخش نفت و گاز در کل دنیا در 2020 کاهش یافته است.

 کارگران بخش نفت و گاز هنوز بیشترین دستمزد را در دنیا می‌گیرند ولی اکثر آنها نسبت به سال قبل احساس امنیت کمتری در مورد شغلشان دارند چون حرکت به سمت منابع انرژی کم‌کربن سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز را پایین آورده است.

 دستمزد کارگران در این بخش تا حد زیادی وابسته به قیمت نفت است که به خاطر قرنطینه‌های کرونا و سقوط تقاضا برای سوخت کاهش یافته است.

 حدود 30 درصد از متخصصین این بخش در 2020 شاهد کاهش دستمزد بودند و حدود یک چهارم از آنها می‌گویند حقوقشان بیش از 5 درصد پایین آمدن است.

 نظرسنجی از 16000 کارگر متخصص در بخش انرژی در 166 کشور دنیا نشان می دهد حدود 20 درصد از آنها انتظار دارند درآمدشان در 2021 بیش از این کاهش پیدا کند.

 فقط 37 درصد از این کارگران در 2020 افزایش حقوق داشتند، در حالی که این رقم در 2019 برابر با 50 درصد بود.

 طبق این نظرسنجی،کارگران بخش نفت و گاز در آمریکای شمالی بیشترین دستمزد را داشته‌اند و درآمد سالانه آنها به طور متوسط برابر با صد هزار دلار بوده است در حالی که کارگران در آمریکای لاتین کمترین دستمزد سالانه حدود 50 هزار دلار را دریافت می‌کردند.

امنیت شغلی در تمام بخش‌های انرژی بسیار پایین بوده و 78 درصد از کارگران این بخش احساس امنیت شغلی کمتری نسبت به  2019 داشتند. این رقم برای کسانی که در بخش انرژی‌های تجدید پذیر کار می‌کنند به 66 درصد و برای کارگران بخش هسته‌ای به 59 درصد رسیده است.




منبع : تسنیم


کد مطلب: 29187

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/29187/کاهش-دستمزد-کارگران-نفت-گاز-جهان

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir