۰

​مهمترین مشکل جایگاه داران CNG

دبیر انجمن صنفی CNG گفت: با کارمزد جایگاه‌های CNG، هم جایگاه داران و هم مردم متضرر می‌شوند.
​مهمترین مشکل جایگاه داران CNG
به گزارش میز نفت، محسن راه‌روان با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ۲۴۹۰ جایگاه CNG در کشور وجود دارد، گفت: کارمزد پایین جایگاه‌های گاز طبیعی مهمترین مشکل جایگاه داران CNG در کشور است.

دبیر انجمن صنفی سی ان جی با بیان اینکه مصرف روزانه این سوخت حدود ۲۳ میلیون متر مکعب در کشور است، افزود: مشکلات دیگری مانند تحریم‌های بین المللی در تهیه تجهیزات مورد نیاز، افزایش شدید نرخ ارز، محدودیت‌های کرونایی و هزینه بالای استاندارد سازی جایگاه ها، ضررهای زیادی را متوجه جایگاه داران سوخت CNG کرده است.

راه روان گفت: روند ثبت سفارش در وزارت صمت هم به فهرست مشکلات عمده جایگاه داران افزوده شده است.

دبیر انجمن صنفی CNG در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با توجه به افزایش سرسام آور هزینه‌های جایگاه داران در سال‌های گذشته، سازمان برنامه و بودجه قیمت گاز را از ابتدای سال ۹۸ ثابت نگه داشته که این ظلم مظاعفی به جایگاه داران است. وزارت صمت هم برای ثبت سفارش تجهیزات همکاری مناسب را ندارد.

وی افزود: میزان کارمزد کارشناسی شده سازمان حمایت به خواسته جایگاه داران نزدیک بود، اما سازمان برنامه و بودجه آن را کاهش داده است.

او گفت: مصرف کنندگان این سوخت نیز با مشکلاتی همچون پایین آمدن ایمنی و کم شدن میزان عرضه و ایجاد صف مواجه می‌شوند. سی ان جی سوخت مورد استفاده حمل و نقل عمومی و اقشار کم درآمد جامعه است. درخواست داریم میزان کارمزد را از میزان حداقلی کارشناسی سازمان حمایت پایین‌تر نیاورند تا مشکلی برای جایگاه داران و به تبع آن اقشار مردم بروز نکند.

محسن جوهری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی نیز کم بودن کارمزد جایگاه‌های CNG را عامل رغبت نداشتن سرمایه گذاران بخش خصوصی برای حضور در این حوزه دانست و گفت: فقط ۴ درصد از جایگاه‌های گاز طبیعی با سرمایه بخش خصوصی احداث شده است.

منبع: خبرگزاری بازار
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب: 29199
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *