۰

چرا قیمت نفت در سراشیبی قرار گرفت؟

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و مبهم شدن دورنمای احیای تقاضا، روند نزولی اواخر هفته گذشته را ازسرگرفت و کاهش پیدا کرد.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات نفت برنت ۴۵ سنت معادل حدود یک درصد کاهش یافت و به ۵۴ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز جمعه ۲.۳ درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۳ سنت معادل حدود یک درصد کاهش یافت و به ۵۱ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز جمعه ۲.۳ درصد نزول کرده بود.

شاخصهای بازار جهانی در هفته های گذشته تحت تاثیر عرضه واکسن کووید ۱۹ و کاهش غیرمنتظره تولید از سوی عربستان سعودی روند صعودی پیدا کرده بودند. اما رشد موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در سرتاسر جهان تردیدهایی را درباره روند احیای تقاضا برانگیخته است.

در این بین، آمار شرکت بیکرهیوز نشان داد شرکتهای انرژی آمریکایی هفته گذشته شمار دکلهای حفاری نفت و گاز را برای هشتمین هفته متوالی افزایش دادند زیرا رشد قیمتها، تولید را سودآورتر کرده است. با این حال شمار دکلهای حفاری آمریکا کمتر از نصف میزان یک سال پیش است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ نوشتند: تولیدکنندگان شیل اعلام کرده اند که میزان هزینه را همچنان تحت کنترل نگه خواهند داشت. اقتصاد هم به نفع افزایش حفاری نیست و نیمی از این صنعت همچنان غیراقتصادی مانده است.

تولیدکنندگان شیل آمریکا در سالهای اخیر به صعود قیمتها به سرعت واکنش نشان داده و با تولید بالاتر، موفق شدند سهم بازار عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان بزرگ مانند روسیه که تولیدشان را برای تقویت قیمتها و حذف مازاد عرضه محدود کرده بودند را تصاحب کنند.

بر اساس گزارش رویترز، در چین که موارد ابتلا به کووید ۱۹ افزایش یافته، با تلاش پکن برای جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا در کشور، بیش از ۲۸ میلیون نفر در قرنطینه هستند.




منبع : ایسنا 
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 29209
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *