۰

روسیه صادرات نفت خود را کاهش داد

صادرات نفت اورال روسیه از بنادر غربی ۲۰ درصد در ماه فوریه کاهش می‌یابد. روسیه تلاش می‌کند کنترل قیمت سوخت را که به بالاترین رقم طی ۱۳ سال گذشته رسیده است، به دست آورد.
نفت روسیه | میز نفت
نفت روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت در دنیا قصد دارد صادرات نفت دریایی خود را از بنادر غربی در ماه آینده کاهش دهد تا افزایش قیمت داخلی سوخت را مهار کند.

 صادرات نفت اورال روسیه از بنادر غربی 20 درصد در ماه فوریه کاهش می‌یابد. روسیه 1.13 میلیون بشکه در روز در ماه آینده میلادی صادر خواهد کرد که کمتر از 1.38 میلیون بشکه ثبت شده در ژانویه است.

 به گزارش منابع روسی، این نفت در اختیار پالایشگاه های داخلی قرار می‌گیرد تا عرضه داخلی سوخت افزایش یابد. روسیه تلاش می‌کند کنترل قیمت سوخت را به دست آورد. قیمت سوخت در روسیه به بالاترین رقم طی 13 سال گذشته رسیده است.

 متوسط قیمت خرده فروشی بنزین در روسیه در 28 دسامبر 2.6 درصد به صورت سالانه افزایش داشت. هفته گذشته قیمت سوخت در روسیه تا 47.31 روبل (0.62 دلار) در هر لیتر افزایش یافت که بالاترین رقم از نظر ارز ملی روسیه از 2008 تا حالا بود.

محدود کردن صادرات نفت خام همزمان با اقدامات دولت روسیه برای مدیریت قیمت داخلی مواد غذایی بوده که طی بحران کرونا افزایش یافته است. کرملین سال گذشته صادرات غلات از جمله گندم، جو و ذرت را تا 17.5 میلیون تن محدود کرد.

 این اقدامات شامل وضع عوارض بر گندم تا 30.40 دلار در هر تن هم می‌شد. عوارض صادرات گندم در اوایل همین هفته تا 60.59 افزایش یافت که از اول ماه مارس اجرایی می‌شود.




منبع : تسنیم 
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 29304
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *