۰

اختلال در افزایش تولید نفت اوپک

اوپک تنها دو سوم میزان برنامه‌ریزی شده تولید خود را در ماه ژانویه افزایش داد که نتیجه اختلال در تولید برخی اعضای آن مثل نیجریه و لبیی بود.
اوپک | میز نفت
اوپک | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، اوپک طبق طرحی که در ماه گذشته میلادی به تصویب رسید، تولید نفت خود را افزایش داد ولی این افزایش تحت تاثیر اختلال در تولید برخی اعضای آن قرار گرفته است.

 سازمان کشورهای صادر کننده نفت تولید خود را 190 هزار بشکه در روز در ماه ژانویه افزایش داد که همگام با قرارداد اوپک پلاس جهت احیای بخشی از کاهش تولیدی بود که طی همه‌گیری ویروس کرونا انجام شد.

 ولی افزایش تولید صورت گرفته  تنها دو سوم میزان برنامه‌ریزی شده بود چون افزایش تولید صادرکنندگان حاشیه خلیج فارس به خاطر اختلال در تولید نیجریه و لیبی خنثی شده است.

 13 عضو اوپک به طور متوسط در ماه ژانویه 25.67 میلیون بشکه در روز نفت تولید کردند. اوپک و متحدانش در بحبوحه نشانه‌هایی از بهبود تقاضای جهانی برای نفت، توافق کرده بودند روی‌هم‌رفته 500 هزار بشکه در روز به تولید خود در این ماه اضافه کنند. سهم اوپک از این افزایش تولید بیش از 300 هزار بشکه در روز بود.

 تولید نفت لیبی که از قرارداد کاهش تولید معاف شده 60 هزار بشکه در روز به خاطر بسته شدن خط لوله اصلی آن، کاهش یافته و به 1.16 میلیون بشکه در روز رسیده است.

 تولید نفت نیجریه هم 50 هزار بشکه در روز پایین آمده و به 1.47 میلیون بشکه در روز رسیده است. صادرات نفت این کشور طی سال‌های اخیر مرتبا به خاطر نشتی‌های ایجاد شده و خرابکاری در شبکه‌های خط لوله متوقف شده است.

 عراق که قول داده بود تولید نفت خود را طبق قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس پایین بیاورد، هیچ افزایش تولیدی ثبت نکرده است. تولید نفت این کشور به طور متوسط برابر با 3.87 میلیون بشکه در روز است.

 اجلاس وزارتی نظارت بر قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس در اوایل ماه مارس برگزار می‌شود تا در مورد اقدامات بعدی تصمیم‌گیری کنند.




منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 29320
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *