هند نگران افزایش قیمت نفت

18 بهمن 1399 ساعت 11:26

وزیر نفت هند با تأکید بر اینکه رشد یکنواخت اقتصاد های وابسته به نفت به نفع تولیدکنندگان است، گفت دستکاری قیمت نفت و افزایش آن باعث کند شدن روند بهبود اقتصاد جهان خواهد شد.


 به گزارش میز نفت ، دارمندرا پرادان، وزیر نفت هند هشدار داد افزایش قیمت نفت به روند بهبود اقتصاد جهان پس از بحران کرونا آسیب می‌رساند. همه‌گیری ویروس کرونا اکثر اقتصادهای دنیا را در سال گذشته میلادی وارد رکود کرد.

 قیمت جهانی نفت در این هفته افزایش یافته و به بالاترین رقم طی یک سال گذشته رسیده است چون کاهش تولید اوپک پلاس بازار را متعادل کرده و به سمت کمبود عرضه پیش برده است.

 به این ترتیب، قیمت بنزین در سومین کشور بزرگ مصرف کننده و وارد کننده نفت در دنیا به بالاترین رقم رسیده است.

 وزیر نفت هند گفت:« دستکاری قیمت نفت و افزایش آن باعث کند شدن روند بهبود اقتصاد جهان خواهد شد». پرادان ماه گذشته هم ائتلاف اوپک پلاس را به خاطر افزایش قیمت نفت سرزنش کرد.

وی گفت:«ما موافق قیمت بسیار پایین نفت نیستیم و از قیمت بالای آن هم حمایت نمی‌کنیم چون دسترسی میلیون‌ها هندی به انرژی را سخت می‌کند»

«اگر قرار است کل دنیا رشد کند، باید یک رابطه متقابل بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وجود داشته باشد. رشد یکنواخت اقتصاد های وابسته به نفت به نفع تولید کنندگان است».

 وی گفت هند در حال متنوع کردن منابع انرژی خود برای کاهش وابستگی به تولیدکنندگان خاورمیانه است و اضافه کرد کشورش ظرفیت بالایی برای تقویت رابطه با آمریکا مخصوصاً در زمینه واردات گاز طبیعی مایع دارد.
آمریکا یکی از ده عرضه‌کننده برتر نفت به هند است.

 پرادان تاکید کرد هند برای تامین نیاز فزاینده خود به انرژی، 143 میلیارد دلار در پروژه‌های داخلی به منظور تقویت تولید داخلی و ایجاد زیرساخت‌های نفت و گاز سرمایه‌گذاری می‌کند که شامل 80 درصد افزایش ظرفیت پالایشی تا 9 میلیون بشکه در روز  می‌شود.

منبع : تسنیم


کد مطلب: 29333

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/29333/هند-نگران-افزایش-قیمت-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir