​کانادا به دنبال دریافت غرامت نفتی از آمریکا

18 بهمن 1399 ساعت 12:05

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که کانادا به فکر دریافت غرامت از دولت جدید آمریکا به خاطر لغو اجرای خط لوله انتقال نفت از آلبرتا به نوادا است.


به گزارش میز نفت ، این احتمال وجود دارد که دولت ایالت آلبرتای کانادا به خاطر لغو اجرای خط لوله انتقال نفت این ایالت به نوادای آمریکا موسوم به کی‌استون روند دریافت غرامت از آمریکا را در پیش گیرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بلافاصله پس از ورود به کاخ سفید مجوز ساخت این خط لوله را لغو کرد. 

دفتر جیسون کنی، نخست‌وزیر ایالت آلبرتا در این باره گفت که این ایالت تاکنون 1.2 میلیون دلار برای این پروژه هزینه کرده و ممکن است برای جبران بخشی از این هزینه ها از مفاد توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی استفاده کند. قرار بود این خط لوله 800 هزار بشکه نفت روزانه از کانادا به آمریکا انتقال دهد.

لغو اجرای کی استون ضربه سنگینی به ایالت آلبرتا و به طول کلی صنعت نفت کانادا بوده است. آلبرتا اصلی‌ترین ایالت نفت‌خیز کانادا به شمار می‌رود و سال‌هاست با مشکل نبود مجاری کافی برای صادرات نفت خود مواجه است. همین امر باعث شده تا قیمت نفت کانادا بسیار کمتر از قیمت نفت جهانی باشد.

آلبرتا امیدوار بود تا با ساخت خط لوله کی استون اولا ظرفیت صادرات نفت خود را افزایش دهد و دوم اینکه زمینه برای افزایش قیمت نفت کانادا فراهم شود. بدون ساخت خط لوله کی استون کانادا مجبور خواهد بود تا همچنان نفت خود را از طریق خطوط ریلی و قطار که هم هزینه بیشتری دارد و هم ایمنی کمتر، ادامه دهد. 

این خط لوله یک بار دیگر هم در زمان دولت اوباما در آمریکا لغو مجوز شده بود و در آن زمان شرکت تی سی انرژی که مالک این خط لوله بود برای دریافت 15 میلیارد دلار غرامت دست به کار شد، اما بلافاصله پس از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا و مثبت شدن چشم انداز ساخت این خط لوله از شکایت خود صرف نظر کرد.



منبع : فارس 


کد مطلب: 29339

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/29339/کانادا-دنبال-دریافت-غرامت-نفتی-آمریکا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir